معرفی آثار ملی کردستان نیارمند همراهی اصحاب رسانه است/ احداث ۱۵ مکان بوم‌گردی در روستاهای کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: معرفی آثار و نشان‌های ملی در مناطق شهری و روستایی استان نیازمند همراهی اصحاب رسانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در آئین روز خبرنگار و ثبت جهانی هورامان با تبریک روز خبرنگار به اهمیت جایگاه رسانه و نقش خبرنگاران در جامعه پرداخت و اظهار کرد: امروز با سرعت بالا شاهد انتشار اخبار هستیم و با شیوع کرونا  نیز خبرنگاران همچنان برای اطلاع‌رسانی گام برداشتند.

 

 

وی افزود: رسانه افکار عمومی را در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی،  گردشگری جهت می‌دهد که بیانگر جایگاه ارزنده اصحاب رسانه است.

 

 

وی از اصحاب رسانه در همکاری و اطلاع‌رسانی اخبار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تقدیر کرد و گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های بالایی در میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است و رسانه‌ها می‌توانند در حوزه معرفی این ظرفیت‌ها کمک کنند.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان یادآور شد: سعی براین است موزه مفاخر ایران زمین برای معرفی قومیت‌های ایران و موزه‌های سقز و بیجار راه‌اندازی شود.

 

 

گویلیان از وجود ۲۸ بوم گردی در استان خبر داد و اضافه کرد: ۱۵ مکان بوم گردی دیگر در روستاهای کردستان نیز در دست احداث است.

 

 

وی خواستار معرفی آثار و نشان‌های ملی در مناطق شهری و روستایی استان شد و ثبت جهانی هورامان را تاریخی‌ترین رویداد کردستان برشمرد و این اتفاق را مایه افتخار برای همه مردم دانست.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اضافه کرد: برای ثبت جهانی هورامان تلاش‌های گسترده‌ای توسط پایگاه منظر فرهنگی هورامان و سایر همکاران و مسئولان انجام شد.

 

 

در این مراسم ضمن برگزاری چند برنامه فرهنگی از اصحاب رسانه استان تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 


 

کد خبر 1083181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha