همه مجتمع‌های پتروشیمی کشور با همه ظرفیت در حال تولید هستند

منصوری پور با بیان اینکه همه مجتمع‌های پتروشیمی کشور با همه ظرفیت در حال تولید هستند، گفت: برای رفع نیاز کشور صنعت پتروشیمی را توسعه داده ایم و برای شرکت‌های پتروشیمی کف تولید را مشخص کرده ایم و آن‌ها محصولات خود را در بورس عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حمید منصوری پور، سرپرست برنامه ریزی تولید آروماتیک‌ها شب گذشته (یکشنبه ۱۷ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه برای رفع نیاز کشور صنعت پتروشیمی را توسعه داده ایم و برای شرکت‌های پتروشیمی کف تولید را مشخص کرده ایم و آن‌ها محصولات خود را در بورس عرضه می‌کنند،‌ افزود: همه ظرفیت تولید پتروشیمی تندگویان درسال گذشته و امسال در بازار عرضه شده است و این مجتمع پتروشیمی در دو واحد خود با حداکثر ظرفیت فعال است، اما بازار بحث دیگری است.

 


وی با بیان اینکه در حالی که سود واحد صنعتی در تولید است چطور امکان دارد آن واحد از تمام ظرفیت خود استفاده نکند، افزود: پتروشیمی تندگویان پاسخگوی بازار است، اما باید بر توزیع نظارت بیشتری شود. همه مجتمع‌های پتروشیمی کشور با همه ظرفیت در حال تولید هستند.

 


وی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین تا ۱۵ مرداد امسال پتروشیمی‌ها یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن محصولات پلیمری تولید کرده اند که یک میلیون و ۲۰۰ تن آن معامله شده است، اما ۴۷۰ هزار تن معامله نشد، افزود: برای همه شرکت‌های تولیدی درباره همه محصولات شان کف عرضه تعیین می‌کنیم و همه آن‌ها در بورس عرضه می‌شود.

 


سرپرست برنامه ریزی تولید آروماتیک‌ها با اشاره به اینکه ظرفیت تولید پت در کشور محدود، اما میزان مصرف دو تا سه برابر تولید است، افزود: بر این اساس سال گذشته ۹۰ هزار تن و امسال ۳۵ هزار تن واردات به وسیله بخش خصوصی انجام شده است. به دلیل مشکلات واردات وکاهش آن متقاضیان به تولید داخل روی آوردند و کمبود پت موجب اختلاف قیمت شده است.

کد خبر 1083217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha