کتاب  خوراک معنوی مسلمان/ گسترش فرهنگ کتابخوانی جدی گرفته شود

حجت الاسلام مهدی نژاد با بیان اینکه با بیان اینکه کتاب خوراک معنوی یک انسان مسلمان است گفت: باید بحث کتابخوانی در کشور ما جدی گرفته شود و دغدغه کتاب داشته باشیم.

حجت الاسلام «محمد مهدی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تاکید بر اهمیت بسیار کتابخوانی در دین اسلام به‌گونه‌ای که معجره پیامبر(ص) نیز کتاب قرآن بوده است اظهارداشت: این اهمیت به‌قدری است که اولین آیات نازل شده بر پیامبر اسلام نیز بر خواندن تاکید دارد و خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند.

 

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه کتاب خوراک معنوی یک انسان مسلمان است و باید بحث کتابخوانی در کشور ما جدی گرفته شود افزود: آن اندازه که دین اسلام به عنوان دین برتر و دین جامع و کامل، در ارتباط با بحث علم، دانش، مطالعه و کتاب صحبت کرده هیچ دینی به این اندازه برای کتابخوانی، علم و دانش وقت نگذاشته و هزینه نکرده است.

 

وی با تاکید بر ترویج دغدغه مندی کتاب در جامعه اذعان داشت: باید دغدغه کتاب داشته باشیم و مطالعه کتاب به‌گونه‌ای باشد که در ایام فراغت و در هر زمانی که فرصتی دست داد، بتوانیم با مطالعه کتاب، اوقات مفیدی داشته باشیم.

 

مهدی‌نژاد تصریح کرد: کسی که اهل مطالعه باشد، ضرر نمی‌کند، کسانی که اهل مطالعه نباشند از مباحث اولیه جامعه و از اطلاعات عمومی و از آنچه در کشور در حال گذر است، کاملا بی‌خبر و غافل هستند. گرچه فضای مجازی این روزها وقت زیادی از افراد جامعه را گرفته و انسان به بسیاری از واقعیت‌های جهان دست می‌یابد اما سطحی است. مطالعه کتاب، چیز دیگری است و بر دانش انسان می‌افزاید. 

 

وی با تاکید بر اینکه نگذاریم وقت ما به بطالت بگذرد، برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که به نام آقا امام رضا(ع) است، حضور جدی داشته باشیم، بدون شک در مطالعه هر کتابی، بخشی از آن چیزی که ما نمی‌دانیم و نسبت به آن غفلت داریم، به دست می آوریم و این توفیق بزرگی است. 

 


مهدی نژاد با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش بزرگسال، نوجوان و کودک به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است اعلام کرد: برای هر بخش از این جشنواره که تا اول آبان ادامه دارد، ۲ کتاب در نظر گرفته شده است و امیدوارم گیلانیان حضوری پرشور در آن داشته باشند.

 


گفتنی است، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۲ خرداد لغایت ۱ آبان سال جاری با معرفی ۶ عنوان کتاب با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و بخش ویژه با موضوع امام زمان(عج) در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در بخش های مختلف نقاشی، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش کتابخوانی، #پویش_برای_امام_زمانم، داستان کوتاه(داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و مروّجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی) در حال برگزاری است. علاقمندان می‌توانند با ورود به سایت جشنواره به نشانی Samakpl.ir و یا نصب نرم افزار ویژه تلفن همراه در این رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

کد خبر 1083236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha