ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در فرهنگستان هنر برپا می شود

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی روز دوشنبه ١٨ مرداد ماه ١۴٠٠ راس ساعت ١۵ با رعایت پروتکل های ستاد ملی کرونا با حضور طراحان و تولید‌کنندگان پوشاک در محل فرهنگستان هنر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  مراسم رونمایی از آثار طراحی شده برای تولید لباس عاشورایی (نقش سرشک) به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با همکاری اتحادیه پوشاک واتحادیه خیاطان برگزار می شود.

برای دومین بار در کشور شاهد انجام یک کار حرفه‌ای در حوزه فرهنگی و تولیدی با محوریت لباس ویژه محرم خواهیم بود  که طی آن ابتدا یک گروه طراح با الهام‌گیری از مفاهیم بلند اشعار عاشورایی دست به خلق طرح‌ها‌یی با محور عاشورا زده  وسپس  ١٠٠ طرح برتر به تولید‌کنندگان پوشاک کشور عرضه  می گردد و مقرر شده هر تولیدکننده‌ی که بالاترین تیراژ تولید را برای هر طرح پیشنهاد کند، آن طرح به وی اختصاص یابد.


 یكی از سیاست‌های كلان كارگروه ساماندهی مد و لباس ترغیب و تشویق طراحان و تولیدكنندگان كشور برای ارائه الگوی مناسب و بسط و گسترش آن در سطح جامعه است كه در همین راستا ششمین  نمایشگاه لباس عاشورایی از دوم تا ششم  شهریورماه سال جاری ، با رعایت پروتکل های ستاد ملی کرونا با شعار  *سیاه پوش گشت فلک از برای حسین* در محل فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.
 

کد خبر 1083249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha