تدابیر پیشگیرانه ویژه وزارت دادگستری بحرین برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی

وزارت دادگستری بحرین تدابیر پیشگیرانه ویژه ای را به تکایا و مجالس عزاداری برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، وزارت دادگستری و وزارت امور اسلامی و اوقاف بحرین تدابیر پیشگیرانه ویژه ای را به تکایا و مجالس عزاداری که اسامی شان توسط اداره اوقاف جعفری ثبت شده است، برای برگزاری مراسم عاشورایی اعلام کردند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: براساس توصیه های گروه ملی پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا، تدابیر پیشگیرانه ویژه ای برای تکایا و مجالس عزاداری در سطح سبز، زرد و نارنجی اتخاذ شده است تا در حمایت از تلاش های ملی برای کاهش شیوع این ویروس و حفظ سلامت همه سهیم باشند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: این تدابیر شامل افتتاح مجالس عزاداری با هماهنگی مدیریت اوقاف جعفری،اجازه ندادن برای ارایه نوشیدنی و غذا، اجازه دادن تنها به کسانی که واکسینه شدند و بهبود یافتند، نشستن عزاداران در حیاط با پروتکل بهداشتی و زدن ماسک در طول زمان حضور و رعایت فاصله اجتماعی است.

 

همچنین زمان و مکان موکب های عزاداری با هماهنگی اداره اوقاف جعفری مشخص شود. نباید کودکان در این مجالس حضور داشته باشند، باید فاصله حداقل دو متر بین هر فرد با دیگری باشد. نباید نوحه خوانان بین عزاداران حرکت کنند. عزاداران از منطقه به منطقه دیگر نروند. همچنین ارایه قرآن یا کتاب های دیگر در این مجالس ممنوع است. این موارد از جمله تدابیر پیشگیرانه اعلام شده است.

 

علامه سید عبدالله الغریفی، روحانی برجسته شیعه بحرین چندی پیش اعلام کرده بود که شعایر عاشورا ثابت، پایدار و ضروری است و لغو آن صحیح نیست. این مراسم باید طبق تدابیر و پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

کد خبر 1083267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha