مهاجرت کوچکترین آفرودکار جهان از ایران در صورت عدم حمایت مسئولان

محمدمهدی افشار کوچکترین آفرودکار ایران و جهان است که عدم حمایت مسئولان حوزه ورزش از این ورزشکار قزوینی سبب شده تا پرونده مهاجرت به کشورهای عربی در زندگی این آفرودکار نوجوان باز شود.

خبرگزاری شبستان قزوین- محمد مهدی افشار طوینانی متولد سال ۱۳۹۰ و نوجوان آفرودکار قزوینی است که از او به عنوان یکی از اعجوبه های ورزش ایران و کوچکترین آفرودکار کشور و جهان نام برده می شود، این ورزشکار قزوینی توانسته در سن هشت سالگی در پیست آفرود باراجین قزوین با ثبت رکورد یک دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۶۲ دهم ثانیه توانست موانع را پشت سرگذارد و باعث تعجب و شگفتی همگان شود.

 

عدم حمایت مسئولان از این ورزشکار قزوینی در مسیر ثبت این رکورد در گینس و پیشرفت در این رشته ورزشی سبب شده تا این استعداد ملی برای ادامه مسیر زندگی خود مهاجرت به کشورهای عربی را در دستور کار قرار دهد.

 

پدربزرگ و مربی این آفرودکار نوجوان قزوینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین بیان کرد: محمدمهدی از سه سالگی به همراه نوه دیگرم محمدطاها در حوزه ورزش آفرود فعالیت دارند و ما در سه سالگی متوجه این استعداد و علاقه در محمدمهدی شدیم، از این رو با وی کار کردیم تا در سن ۶ سالگی به این ورزش مسلط شد و از سن هفت سالگی وارد مجموعه هیئت استان و فدارسیون شد و از این زمان بحث رکوردگیری مطرح شد.

 

«حسنعلی احسانی» افزود: ما تاکنون هیچگونه حمایتی از مسئولان ورزش کشور مشاهده نکردیم و اگر در دولت جدید هم مانند دولت سابق حمایتی صورت نگیرد، قصد داریم به حضور در دیگر کشورها فکر کنیم؛ کشورهای حوزه خلیج فارس در ورزش اتومبیلرانی مطرح هستند و از ورشکاران این حوزه حمایت دارند و ما در صورت ادامه همین روند و عدم حمایت قطع یقین مهاجرت کرده و به یکی از کشورهای عمان و یا قطر خواهیم رفت.

 

وی عنوان کرد: تا به این لحظه هنوز به ما اجازه نداده اند که با رئیس فدارسیون اتومبیلرانی نشست داشته باشیم و رکورد محمدمهدی افشار را اعلام کنیم و وعده داده بودند که اتفاقاتی برای محمدمهدی رخ دهد که نه تنها این اتفافات رخ نداد بلکه ما حتی موفق به ملاقات با آقای ناظمی رئیس فدراسیون هم نشده ایم.

 

مربی این آفروکار قزوینی اضافه کرد: ۲ شرکت خودروساز حامی اتومبیلرانی شده اند، یکبار هم نشده فدراسیون از این شرکت ها بخواهد از این استعداد ملی حمایت داشته باشند، خواسته ما معرفی اسپانسر و حامی مالی است و فراهم کردن این خواسته ها خارج از توان مسئولان نیست.

 

وی گفت: ما ۲ مرحله با بدقولی مسئولان استان مواجه شدیم به طوری که یک مرحله قرار بود یک خودروی رونیز بدهند که این کار را انجام ندادند و بعد اعلام کردند به جای این خودرو ۵۰ میلیون تومان می دهیم که در این خصوص هم خلف وعده کرده و اعلام کردند ۵ میلیون تومان می دهیم که در این خصوص هم اتفاقی نیفتاد و با توجه به این امر ما اعتمادی به حمایت کردن مسئولان استانی از آفرودکار قزوینی نداریم.

 

احسانی اظهار کرد: بعد از ۶ سالگی و تسلط محمدمهدی به آفرود، به عنوان یک درخواست از مسئولان خواستیم این امر به عنوان رکورد ثبت شود زیرا نه تنها در ایران بلکه در دنیا هم چنین اتفاقی نیفتاده بود که نه در سطح فدارسیون و نه استان نگاهی به ما نشد و با پیگیری ها و هزینه شخصی توانستیم به امارات برای ثبت رکورد رویم و آنها هم اعلام کردند چون از طریق فدراسیون امارات آمده اید، ما این رکورد را به نام امارات می شناسیم و ثبت به نام ایران ممکن نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: برای ثبت رکورد از ایران لازم بود یک رکورد ملی گرفته شود و فدراسیون اتومبیلرانی آن را به اضافه رزومه محمدمهدی افشار ارسال کند تا رکورد به نام ایران ثبت شد که در بهمن ماه ۹۸ در قزوین رکورد به نام رکورد ملی ایران گرفته شد و کمیته ثبت رکورد کشوری و استانی قول دادند که هماهنگی انجام دهند و مستندات برای ثبت گینس ارسال کنند که این کار را انجام ندادند.

 

این مربی اتومبیلرانی بیان کرد: در این خصوص تنها گزارش هایی از محمدمهدی افشار در صدا و سیما پخش شد و سپس این ورزشکار به صورت رسمی عضو فدراسیون جمهوری اسلامی ایران شد و از آنجا به بعد اگر حداقل حمایت معنوی شد از سوی ٰرئیس فدراسیون بود.

 

وی ادامه داد: شرایط به گونه ای در ایران است که هیچ اتفاقی را برای محمدمهدی شاهد نیستیم و این استعداد دارد ساکت می شود و جایی دیده نمی شود از طرفی سن محمد مهدی هم دارد بالاتر می رود و ما ناچار هستیم به خارج از کشور و مهاجرت فکر کنیم زیرا ما در دیدار با مسئولان مختلف فقط شاهد وعده و وعید بوده ایم.

 

احسانی یادآور شد: ما سه تا چهار سال است از مسئولان می خواهیم از این استعداد ملی حمایت کنند، زیرا دوست داریم این افتخار برای کشورمان باشد و اگر مسئولان حمایت نکنند به یکی از کشورهایی که حامی محمدمهدی خواهند بود، مهاجرت می کنیم.

 

کد خبر 1083363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha