اهداء تندیس محلّه حسینی به محلاتی که در برپایی آئین محرم سبقت دارند/ اجرای سه پویش مردمی ویژه محرم

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به پیش بینی برپایی ۴ هزار مجلس عزاداری محرم در سطح استان البرز گفت: آئین عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا در چارچوب قوانین بهداشتی در البرز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام ولایی برحق» با تسلیت فرا رسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا طی نشست خبری که دوشنبه ۱۸ مرداد در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد گفت: پیش بینی می شود که حدود ۴ هزار مجلس عزاداری امام حسین(ع) با حضور ۴۰۰ بازرس در محرم سال جاری برپا شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: متناسب با تصمیم های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا قوانین معین شده به منظور اجرای برنامه های محرم حسینی با دستورالعمل های مشخص شده اجرایی می شود.

 

وی اظهار کرد: روضه کوچه ها در قالب پویش مردمی با هدف تسهیل گری برنامه های ماه محروم با اهتمام هیئت های عاشورایی و مذهبی از جلمه پویش های ماه محرم است که برای این منظور علاقمندان با ارسال عدد ۵ به ۱۰۰۰۸۸۱۰۰۱ می توانند تقاضای روضه تلفنی دهند.

 

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که محرم سال جاری نسبت به سال های گذشته خلاق تر و متنوع تر برگزار شود و هرچه بهتر و بیشتر بستر انس با فرهنگ عاشورایی فراهم شود.

 

حجت الاسلام ولایی برحق بیان کرد: از دیگر پویش های ماه محرم، پویش روضه تلفنی برای افراد بیمار و سالخورده است که برای این منظور نیز علاقمندان با ارسال عدد ۲ به سامانه ۱۰۰۰۸۸۱۰۰۱ می توانند در این پویش شرکت کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت ضرورت توجه به رعایت قوانین بهداشتی و حضور بازرسان سازمان تبلیلغات اسلامی عنوان کرد: سومین پویش، پویش شهر عزادار است که برمبنای آن محله های حسینی شهر به ویژه محله هایی که در برپایی عزای امام حسین(ع) سبقت گرفتند معرفی می شوند و تندیس محله حسیتی به آن ها داده می شود.

 

به گفته ولایی برحق تفاوت  این دوره از قوانین بهداشتی کرونایی برای برپایی عزاداری ماه محرم حسینی این است که علاوه بر فضای باز در فضای با سقف بالاتر از ۶ مترنیز می توان روضه های عزاداری را برگزار کرد.

 

 

البرز مهد تعزیه ایران اسلامی است/ راه اندازی کانون تعزیه در البرز

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: استان البرز سابقه طولانی در برپایی تعزیه دارد و  راه اندازی کانون تعزیه در این استان با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در همین راستا است.

 

حجت الاسلام ولایی برحق عنوان کرد: کانون مادحین و خطبا با عضویت ۹ نفر خادمان و پیرغلامان شاخص و مطرح استان را تشکیل می دهند که اصحاب رسانه با هم افزایی این کانون در تولیدات فاخر از این عزیزان در قالب فعالیت های مذهبی نقش ویژه ای دارند.

 

 

 

 

کد خبر 1083397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha