تحصیل ۳۲ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

دوستار از تحصیل ۳۲ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد و گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت ساختارمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد دوستار» امروز(دوشنبه، ۱۸ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران نقش ارزنده ای در جامعه ایفا می کنند.

 


رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و واحد رشت با بیان اینکه خبرنگاران در خط مقدم این عرصه قرار دارند گفت: خبرنگاران رابط امین و صادق بین مسئولان و مردم شمرده می شوند.

 


وی اذعان کرد: شغل خبرنگاری به دلیل افزایش آگاهی تشابه با شغل معلمی دارد و جه بسا سنگین تر است. این روز را به همه خبرنگاران‌ زحمتکش تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 



دوستار با تاکید بر اینکه داشتن اخلاق رکن اصلی همه فعالیت هاست خاطر نشان کرد: اسلام مکتب اخلاق است و خبرنگاران به عنوان قشر فعال این جامعه بایستی دارای سجایای اخلاق مناسب باشد.

 


وی ادامه داد: سرعت، دقت و صحت سه مولفه مهم در خبرنگاری است. خبرنگاران هیچ کدام از این موارد را نبایستی فدای دیگری کنند و بایستی به هر سه مقوله توجه داشته باشند.

 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و واحد رشت افزود: دانشگاه ازاد اسلامی گیلان بزرگترین و فعال ترین دانشگاه و دارای ۳۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف است. این دانشگاه دارای ۱۵ مرکز و واحد است و ۸۵۰ هئیت علمی، پنج مرکز تحقیقاتی و سه مرکز رشد و یک سرای نو آوری و ۳۰ مدرسه با چهار هزار نفر تحت پوشش دارد.

 



وی با تاکید بر اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت ساختار مند انجام می شود، گفت: با مذاکرات صورت گرفته در این بخش دانشجویان همزمان هنگام تحصیل در بخش صنعت نیز به صورت عملی فعالیت می کنند.

 


وی اضافه کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت در طرحی به عنوان پویش دنبال می شود.

 



دوستار با اشاره به اینکه ۵۰ درصد پرستاران مراکز درمانی گیلان از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند اظهار داشت: این دانشگاه قوی ترین آموزش ها را به دانشجویان حوزه درمان ارائه کرده است.

 


وی به واکسیناسیون دانشجویان و اساتید این دانشگاه اشاره و خاطرنشان ساخت: صددرصد دانشجویان کادر درمان این دانشگاه واکسینه شده و اساتید و دانشجویان نیز در حال انجام است.‌

 



دوستدار با اشاره به اینکه با وجود موج سنگین کرونا در کشور پیش بینی می شود سال تحصیلی ترکیبی حضوری و مجازی برگزار شود ادامه داد: پیش بینی می شود تا آخر شهریور تمامی دانشجویان و اساتید این دانشگاه واکسینه شده و آماده تحصیل در فصل تحصیلی جدید باشند.

 


وی اعلام کرد: در حال حاضر ۲۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که در آینده این تعداد به یک هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد خبر 1083420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha