برپايی هر نوع ايستگاه‌ صلواتی توزیع نذورات ویژه ایام محرم در قرچک ممنوع است

فرماندار شهرستان قرچک گفت: برپايی هر نوع ايستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای و همچنین هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری در این شهرستان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان قرچک به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، شهردار قرچک، مدیر شبکه بهداشت و درمان و دیگر رؤسای ادارات برگزار شد.

در این جلسه درخصوص اجرای آخرین دستورالعمل و ضوابط برگزاری آیین‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در این جلسه گفت: به‌منظور بهره‌مندی از برکات ماه‌های محرم و صفر و مجالس ایام عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: متوليان هیئات مذهبی نسبت به فراهم کردن اقلام بهداشتی،‌ مواد ضدعفونی، نصب پلاكاردهای آموزشی، ‌توجيه عدم حضور افراد مسن و دارای بيماری زمينه‌ای،‌ رعايت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، مديريت ساعت و زمان برگزاری مراسم(حداکثر دو ساعت) و ساير موارد، اقدام لازم را انجام دهند.

خطیبی با تاکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی اظهار داشت: دستگاه‌های مجری و ناظر باید به درستی وظیفه خود را انجام داده و با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی و افرادی که نسبت به سلامتی و حفظ جان مردم بی‌اعتنا بوده، برخورد کنند.

فرماندار قرچک با توجه به سرعت سرایت ویروس کرونا در پیک پنجم گفت: برپايی هر نوع ايستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای و همچنین هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری در این شهرستان ممنوع است.

کد خبر 1083429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha