اقامه عزای حسینی در ۵۰ نقطه شهر جیرفت 

حجت الاسلام حسین محمدی گفت: امشب هم زمان با شب اول محرم در ۵۰ نقطه از سطح شهر جیرفت مراسم عزاداری و سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اقامه می‌شود.

حجت الاسلام «حسین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: امشب هم زمان با شب اول محرم در ۵۰ نقطه از سطح شهر جیرفت مراسم عزاداری و سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اقامه می‌شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت افزود: با توجه به شرایط فعلی این مراسم در فضای باز مساجد، حسینیه ها و تکایا همراه با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شوند.


وی بیان کرد: در سطح شهر جیرفت بیش از ۳۳ مسجد دارای امام جماعت هستند که در این مساجد مراسم عزاداری محرم برگزار می شود.


حجت الاسلام محمدی ادامه داد: حسینیه های شهداء و امام خمینی (ره)، مسجد جامع، مسجد امام علی (ع)، مسجدالرسول، مسجد سید الشهداء محله کشاورزی، مهدیه و گلزار شهدا از جمله مکان های اقامه عزای امام حسین (ع) در شهر جیرفت هستند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت ابراز کرد: علاوه بر این نیز در بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز شمالی، اسفندقه و علی آباد نیز توسط هیئت های مذهبی در مساجد، تکایا و حسینیه ها مراسم عزاداری برگزار می شود.


وی اظهار کرد: مجری اصلی برنامه های عزاداری ماه محرم اداره تبلیغات اسلامی است و هر شب با همکاری مرکز بهداشت و دستگاه های اجرایی از نحوه اجرای مراسم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی از مساجد، تکایا و حسینیه ها بازدید می کند.


حجت الاسلام محمدی در خاتمه تاکید کرد: تعظیم شعائر حسینی بر عهده هیئت های مذهبی است و در این شرایط کرونایی برای اجرای مراسم عزاداری و تحقق این مهم حتما باید شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

کد خبر 1083472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha