آغاز اجرای طرح غربالگری رایگان برای پیشگیری از بیماری سرطان در دزفول

چگنی از آغاز اجرای طرح غربالگری رایگان برای پیشگیری از بیماری سرطان در دزفول طی ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمدرضا چگنی» امروز (دوشنبه ۱۸ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: سه عامل ژنتیک، تغذیه و محیط بیرونی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است که ورزش و تغذیه مناسب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

 

رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان دزفول افزود: در کشورهای پیشرفته مرگ و میر ناشی از سرطان به دلیل موضوع پیشگیری کاهش یافته لذا یکی از سیاست‌های بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان موضوع پیشگیری و غربالگری است چرا که اگر این بیماری به موقع شناسایی شود، قابل کنترل و درمان است.

 

وی تصریح کرد: موضوع غربالگری رایگان سرطان در دزفول از برنامه‌های این بیمارستان است که دستگاه‌های لازم برای این منظور خریداری و طی ۲ ماه آینده راه اندازی و این طرح شروع می‌شود.

 

رئیس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول سرطان سینه را شایع‌ترین نوع سرطان دانست و اضافه کرد: ۸۵ درصد بیماران تحت پوشش و مراجعه کنندگان به این بیمارستان زنان هستند که متاسفانه به دلیل تشخیص دیرهنگام با مشکل مواجه می‌شوند لذا طرح غربالگری با این موضوع آغاز می‌شود تا پیش از سرایت و توسعه این بیماری، موضوع کنترل شود.

 

وی ابراز کرد: در طرح غربالگری ابتدا خانواده های تحت پوشش و سپس با همکاری مساجد و خیرین در مناطق شهری و روستایی دزفول اجرا خواهد شد.

 

چگنی با بیان اینکه تمام خدمات در مجموعه درمانی امام حسن (ع) رایگان است عنوان کرد: ۶ هزار و ۸۰۰ بیمار سرطانی در این بیمارستان تحت پوشش قرار دارند که تمام خدمات آنها به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ کودک در دزفول به بیماری سرطان مبتلا هستند یاد آور شد: این بیماران به دلیل نبود خدمات ناچار هستند برای درمان به شهرهای دیگر عزیمت کنند لذا بخش کودکان سرطانی در بیمارستان در حال احداث و به زودی راه اندازی می‌شود.

 

کد خبر 1083496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha