از توانمندی نخبگان و دانشگاهیان برای خدمت به مردم استفاده خواهد شد/ رسالت خبرنگاران بیان حقیقت و رسالت انبیاست

شهردار سنندج گفت: از توانمندی نخبگان و دانشگاهیان برای خدمت به مردم استفاده خواهیم کرد و دست یاری به سوی صاحبنظران دراز می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید انور رشیدی شهردار سنندج در جمع اصحاب رسانه کردستان با اشاره به آیه قرآنی «اقراء بسم ربک الذی خلق» و «ن والقلم و ما یسطرون» اظهار کرد: براساس این آیات قرآن کریم اندیشه قبل از قلم ذکر شده، پس کسانی که صاحب قلم هستند صاحب اندیشه‌ هستند.

 

وی افزود: رسالت خبرنگاران رسالت انبیا است چراکه رسالت انبیا این بوده که حق را به مردم برسانند و خبرنگاران به عنوان صاحبان قلم و اندیشه چنین رسالتی برعهده دارند که باید شفافیت را به مردم برسانند.

 

شهردار سنندج از خبرنگاران بعنوان چشم بینا، گوش شنوا و چشم بصیر جامعه یاد کرد و یادآور شد: خبرنگاران شهرداری و شورا را در اجرای فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی آنها یاری دهند.

 

رشیدی با اشاره به اینکه در دوره فعالیت شورای قبلی مخالف طرح پیاده راه فردوسی سنندج در آن مقطع زمانی بودیم، افزود: دلیل مخالفتم در طرح پیاده راه فردوسی هم هدف‌گذاری برای خرید کارخانه نساجی سنندج با 168 میلیارد تومان بود تا بتوانیم دستفروشان این پیاده‌راه در آن کارخانه ساماندهی کنیم.

 

وی عنوان کرد: سیاست‌زدگی مهمترین آفت شورا و شهرداری دوره قبلی بود لذا مواظب باشیم چهره‌های مردمی و سرمایه‌های شهر را با برخی مطالب لکه‌دار نکنیم.

 

شهردار منتخب سنندج با بیان اینکه فعالیت فرهنگی شورا نیز تقویت می‌شود، افزود: سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در این حوزه با کمک صاحبنظران پررنگتر دنبال خواهد شد.


رشیدی تصریح کرد: مسئولیت شهرداری در این شرایط اقتصادی و کرونایی بسیار سخت است، کارهایی در بخش عمران در دوران شهردار قبلی آغاز شده که در این دوره ادامه پیدا خواهد کرد و تا زمان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یک مطالعات کامل و جامع در حاشیه شهر و هسته مرکزی انجام خواهد شد.

 

وی افزود: ایجاد درآمد پایدار اولویت شهرداری سنندج است و با مصوبه شورا کدهای درآمدی برای اشتغالزایی ایجاد می‌کنیم.

 

رشیدی ضمن قدردانی از مردم سنندج به دلیل اعتماد مجدد به وی و انتخابش به عنوان عضو شورا برای چهارمین دوره متوالی، گفت: چه در شورا و چه در شهرداری هدفی جز خدمت به مردم ندارم.

 

وی همچنین عنوان کرد: از اینکه علی‌البدل شورای ششم پاکبانی پاک از بدنه شهرداری است خوشحالم و از این بابت ناراحت نیستم.


خدمت به مردم هدف اصلی دوره جهادی شورای شهر سنندج است

 

فرزاد زارعی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در جمع رسانه‌های استان اظهار کرد: با آغاز به کار دور ششم شورای اسلامی شهر سنندج جلسات گسترده‌ای برای انتخاب شهردار سنندج برگزار شد که در نهایت سید انور رشیدی به عنوان شهردار سنندج انتخاب شد.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۸ گزینه برای شهردار داشتیم که هفت نفر از این تعداد برنامه ارائه دادند، افزود: انتخاب شهردار نتیجه کار شبانه‌روزی یکماهه شورای شهر بود تا در نهایت تصمیمات لازم برای انتخاب شهردار اتخاذ شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: رشیدی برای چهارمین دوره عضو شورای شهر شده‌اند که براساس سابقه فعالیت در شورا و آگاهی از مشکلات شهر و همچنین داشتن ارتباط اجتماعی به عنوان شهردار منتخب شدند.

 

زارعی بیان کرد: جلسات رسمی شورا هر هفته روزهای سه شنبه ساعت 17 در محل شورا برگزار خواهد شد و شورا و شهردار سنندج در تلاشند تا با شفاف‌سازی فعالیت‌های شهری را پیش ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه 9 کمیسیون در شورا فعال شده است، افزود: کمیسیون‌های ۹ گانه شورای شهر شامل کمیسیون بودجه، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری، کمیسیون تلفیق، کمیسیون حقوقی، کمیسیون ورزش و سلامت همگانی، کمیسیون حاشیه شهر است.

 

رئیس شورای شهر سنندج اعلام کرد: خدمت به مردم هدف اصلی دوره جهادی شورای شهر است و تلاش براین است تا خدمات شورا در مناطق شهری نمود یابد.

 

زارعی اضافه کرد: تعداد پرسنل شهرداری سنندج دو هزار و ۳۵۰ نفر است و باید بتوانیم با توزیع عادلانه خدمات زمینه خدمت بهتر به مردم را فراهم کنیم و مانع ساخت و سازهای بی‌رویه بعنوان یکی از معضلات شهر سنندج باشیم.

 

کد خبر 1083512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha