بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های مذهبی بوده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه یک سال و نیم گذشته در مقابله با بیماری کرونا گفت: بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های مذهبی بوده است.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر لزوم برگزاری عزاداری امام حسین (ع) گفت: مقام معظم رهبری در طول یک سال و نیم گذشته در مناسبت های مذهبی شرکت کرده اند. حضور ایشان در این مراسم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است. اینکه برخی می گویند عزاداری ها تعطیل شود، مسئله ای نیست که ما مسئولان بتوانیم برای آن تصمیم گیری کنیم چرا که مردم معتقد به ائمه و به امام حسین (ع) ارادت دارند و قطعا خودشان تصمی گیر در این رابطه هستند

 

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه سال گذشته در بحث برگزاری مراسم های مذهبی نشان می دهد که بیشترین رعایت پروتکل ها در این گونه مراسم ها بوده است. ما برگزاری عزاداری امام حسین (ع) را لازم می دانیم اما رعایت پروتکل های بهداشتی را نیز برای حفظ سلامت عزاداران و متدینین ضروری می دانیم.

 

وی تصریح کرد: به هر حال می توانیم با روش های مختلف عزاداری سید و سرور سالار شهیدان را انجام دهیم و نباید آیین عزاداری را منحصر به چهار روش سنتی کنیم. کسانی که دوست دارند در حسینیه ها و تکایا حضور یابند امکانات برای حضورشان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراهم شود، کسانی که دوست دارند در منزل و روضه خانگی داشته باشند این کار را انجام دهند و ثواب همان مراسم عزاداری در حسینیه و تکایا را می برند، در فضای مجازی نیز این امکان برای برگزاری مراسم فراهم شده است.

کد خبر 1083581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha