سابقه خبر و رسانه در آران و بیدگل به بیش از نیم قرن می رسد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: رسانه در آران و بیدگل بیش از نیم قرن سابقه دارد و با نام هایی همچون استاد محمد دهقانی، حاج محمد ستاری، حاج امیر جندقیان، حاج حسن سلمانی زاده، استاد ناصر خویشتن دار در عرصه خبر و توزیع عجین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سعید ضابطی در آیین نکوداشت روز خبرنگار در آران و بیدگل گفت: موضوع رسانه، آگاهی بخشی و خبر از منظر دینی سابقه طولانی دارد چرا که رسولان، خود پیام آوران الهی بودند که رسالت دورکردن انسان ها را از منجلاب و فلاکت در رساندن افراد به مقام والای انسانیت بر عهده داشتند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: رسانه از منظر تاریخی هم در ایران از اواسط حکومت قاجار شکل گرفت که خبرنگاران با فراز و فرودهای بسیار روبرو بودند.

 

ضابطی بیان داشت: رسانه در شهرستان آران وبیدگل هم بیش از نیم قرن سابقه دارد و رسانه با نام هایی همچون استاد محمد دهقانی، حاج محمد ستاری، حاج امیر جندقیان، حاج حسن سلمانی زاده، استاد ناصر خویشتن دار در عرصه خبر و توزیع نشریات عجین شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: تیتر روزنامه اطلاعات با عنوان «شاه رفت» یکی از تیترهای معروف خبری از مرحوم علی محمد دهقانی آرانی به یادگار مانده است.

 

ضابطی ادامه داد: نشریاتی همچون جوان کویر، ژرفا، صبح صادق، ظهور، سراج، منادی شهر، انوشه  از نشریاتی هستند که در آران و بیدگل منتشر شده و بعضا قدرتی بیش از دو دهه دارند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه ها به عنوان رکن چهارم در دموکراسی، نقش اساسی و ویژه و بالقوه ای را در ایجاد همبستگی، آموزش و تفریح و افزایش آگاهی اجتماعی بر عهده دارند.

 

ضابطی افزود: در شرایط فعلی که لایه های زیرین بشری و محیط اجتماعی و خانواده ها مملو از رسانه ها و فضای مجازی شده و دیگر زندگی بدون وسایل ارتباط جمعی خارج از تصور و مخیلات است همین امر موجب پررنگ تر شدن نقش رسانه و خبر آن هم از نوع حرفه ای و آموزش دیده نمایان تر می شود چرا که اصحاب رسانه با داشتن سواد رسانه ای می توانند سره را از ناسره تشخیص داده و از انتشار اطلاعات و اخبار کذب پیشگیری نمایند.

 

ضابطی با اشاره به انتظار مسئولین از اصحاب رسانه گفت: رسانه ها بایستی پل  ارتباطی بین مردم و دولت و دستگاه های مختلف با یکدیگر باشند.

 

وی افزود: رسانه ها باید در ساده سازی و حل و فصل موضوعات جامعه کمک کنند و برای منافع فرد و هیچ گونه وابستگی جناحی و گروهی نداشته و سه مقوله عدالت، روشنگری و مطالبه گری را سرلوحه خود قرار دهند.

 

دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی همچنین به انتظارات  اصحاب رسانه از مسئولین اشاره کرد و گفت:  درک شرایط کار خبرنگاری تبیین نقش و جایگاه رسانه ها در جامعه و در شرایط بحرانی، عدم تقابل و برخورد قهقرایی با اصحاب رسانه به دلیل ایجاد سوء تفاهم و شناخت هر چه بیشتر قدرت، جایگاه و کارکرد رسانه ها و آگاهی بخشی مسئولین با اصحاب رسانه از جمله انتظارات اصحاب رسانه از مسئولان است.

 

سعید ضابطی افزود: نام گذاری بلواری در شهرستان آران و بیدگل به نام بلوار خبرنگار ، تجلیل از پیشکسوتان و جوانان عرصه خبر ، انتخاب روح اله باقری خبرنگار خبرگزاری شبستان به عنوان «خبرنگار نخبه» استان اصفهان و برگزیده شدن حرمت السادات متولی خبرنگار آران و بیدگلی در جشنواره رسانه رضوی و واکسیناسیون خبرنگاران در برابر ویروس کرونا از مهم ترین رخدادهای ایام بزرگداشت روز خبرنگار در آران و بیدگل بود.

 

در پایان این مراسم که در فرمانداری شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، از خبرنگاران این شهرستان تجلیل شد.

کد خبر 1083602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha