نیاز به هماهنگی دستگاه های دولتی برای جبران خسارت خشکسالی عشایر فارس

افشون گفت: چاره اندیشی مسئولان استان فارس در برابر خسارت خشکسالی به جامعه عشایر از وظایف اخلاقی آنها به شمار می رود و برای عبور از این بحران به هماهنگی دستگاه های دولتی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ظفر افشون»، امروز (سه شنبه 19 مرداد) در جلسه شورای عشایری استان فارس گفت: چاره اندیشی مسئولان استان فارس در برابر خسارت خشکسالی به جامعه عشایر از وظایف اخلاقی آنها به شمار می رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: این اقدامات باید پیگیری شود تا عشایر به حق مسلم خود برسند و اثرات خشکسالی در فارس بحرانی است و با کمبود علوفه در مراتع مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: برای عبور از این بحران به هماهنگی دستگاه های دولتی نیاز داریم و باید توجه کنیم که هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است که با ارائه تسهیلات باید رونق گیرد و مبلغی به عنوان سرمایه در گردش باید در اختیار اتحادیه برای تهیه علوفه و نهاده های دامی عشایر قرار داده شود.

«احمد طمراسی» نیز در این جلسه گفت: خدمت به عشایر از آرمان های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و دستگاه های اجرایی در بحران خشکسالی باید به یاری عشایر بشتابند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: فارس تنها استانی است که در بخش نهاده های دامی در بنادر مانده ای ندارد و اتحادیه و تشکل ها می توانند به شکل متفاوت ورود کنند و از تمام ظرفیت ها برای تهیه علوفه و نهاده های دامی استفاده کنند.

«روح الله بهرامی» نیز در این جلسه با اشاره به حمایت از عشایر استان بیان کرد: 25 میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز ماده 10 و 12 خشکسالی برای جبران میزان خسارت خشکسالی توسط شعب بانک کشاورزی در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایر فارس اعلام کرد: 40 هزار تن علوفه تاکنون بین دامداران عشایر، توسط شرکت های تعاونی عشایر استان توزیع شده و طرح واکسن افراد بالای 18 سال در تمام مراکز بهداشتی برای عشایر استان در حال انجام است تا در کوچ پاییزه با مشکل جدیدی رو به رو نشویم.

کد خبر 1083697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha