شورای عالی انقلاب فرهنگی از موسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی حمایت می کند

حجت الاسلام عاملی گفت: حمایت از موسسه تحقیقاتی رازی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است که برای این منظور ساز و کارهای معینی تعریف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی» با حضور در نشست مشترک با رئیس و مدیران مجموعه موسسه رازی گفت: موسسه تخقیقاتی سرم سازی رازی به عنوان یکی از مجموعه های مهم در تاریخ پزشکی ایران است. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حمایت از موسسه تحقیقاتی رازی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است که برای این منظور ساز و کارهای معینی تعریف می شود. 

 

 

وی با اشاره به اهمیت کار تحقیقاتی سرم سازی رازی بیان کرد: موسسه رازی با ظرفیت تأمین ۸۵ درصد از واکسن های انسانی و ۹۵ درصد از واکسن های دامی کشور سهم بسزایی در تأمین سلامت آحاد جامعه دارد. 

 

به گفته عاملی، رشد سلامت در ایران متناسب با قدمت تاریخ علم و تمدن ایرانی و ثبت ظرفیت تمدنی در کتب درسی و منابع تاریخ تمدن ایران از جمله مسائل قابل توجه موسسه رازی است.

 

 

وی ادامه داد: هیئت عملی و دانشمندان برجسته موسسه رازی در زمینه سلامت، غذا، امنیت، محیط زیست و ... سهم اساسی دارند و نمونه نهایی این فعالیت ها واکسن راغزی کووپارس است که در فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دادرد و در زمینه حوزه واکسن در سطح کشور اهمیت ویژه ای دارد.

 

عامی خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقاتی دارویی رازی با نقش آفرینی در حوزه بهداشت و واکسن کرونا از اولویت های قرارگاه سیاست گذاری، برنامه ریزی و راهبردی همچنین نظارت و ارزیابی شورای انقلاب فرهنگی در حوزه علم، فناوری و فرهنگ است. 

 

 

کد خبر 1083712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha