شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه سیر صعودی دارد

مرادی گفت: شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه سیر صعودی دارد و عامل افزایش مبتلایان به کرونا در این استان تجمعات انتخابات شوراهای شهر، دورهمی و مراسمات عزا و شادی است.

محمودرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به آمار فعلی کرونا و روند صعودی آن در هفته‌های آینده افزایش مرگ و میر و ابتلاء به ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یا اشاره به ایام دهه اول محرم  افزود: برگزاری مراسم عزاداری محرم می‌تواند سبب افزایش بیش از پیش شیوع ویروس کرونا در این استان شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در پیک پنجم در حال افزایش و نزدیک شدن به تعداد مبتلایان به این ویروس در پیک سوم است و فراهم کردن تخت‌های بیمارستانی، تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بیشتر ضروری  است.

 

مرادی بابیان اینکه مردم نسبت به هشدارهای ستاد کرونا بی تفاوت شده اند اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه نسیت به قبل کم رنگ تر شده و مردم در مراسمات عروسی و عزا و دورهمی های خانوادگی شرکت می کنند و ماسک نمی زنند و این خود مهمترین عامل افزایش میزان بستری ها و افزایش مرگ و میر در استان شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد:  جمعیت هدف تزریق واکسن کرونا افراد بالای ۱۸ سال بوده که ۲۵ درصد آن‌ها دُز نخست و پنج درصد آن‌ها دُز دوم را دریافت کردند و بیش از ۴۶ درصد افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله و ۶۸ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان کرمانشاه دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

کد خبر 1083735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha