آغاز بازرسی از هیئت های مذهبی هم زمان با ماه محرم 

حجت الاسلام محمد کرمی گفت: هم زمان با شب اول محرم به منظور نظارت بر نحوه برگزاری مراسم سوگواری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور بازرسانی از اداره تبلیغات اسلامی، مرکز بهداشت و دستگاه های اجرایی، بازرسی از هیئت های مذهبی آغاز شده است.

حجت الاسلام «محمد کرمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، گفت: در آستانه ماه محرم یک نشست توجیهی برگزاری مراسم عزاداری با حضور طلاب و روحانیون شهرستان قلعه گنج را برگزار کردیم.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج افزود: نشستی نیز با حضور هیئت های مذهبی با محوریت ثبت درخواست هیئت های مذهبی متقاضی برگزاری مراسم عزاداری محرم در سامانه بیرق، تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مجالس عزاداری برگزار شد.


وی بیان کرد: همچنین به هیئت های مذهبی تاکید شده مراسم در فضای باز با یک دوم جمعیت و در فضای بسته با یک چهارم ظرفیت و در مدت زمان حداکثر ۲ ساعت و محله محور برگزار شوند.


حجت الاسلام کرمی ابراز کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی و بنابر دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس منحوس کرونا تجمع دسته های سینه زنی ممنوع شده است.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: در سطح شهرستان قلعه گنج قریب ۵۰ امام محله و یا امام جماعت به صورت ثابت در مساجد سطح شهر و روستاها مستقر هستند که در ماه محرم سخنران مجالس عزای امام حسین (ع) هستند.


وی اضافه کرد: علاوه بر این نیز امسال در ماه محرم برای سخنرانی مجالس روضه از ظرفیت ۲۰ نفر مبلغ از گروه جهادی محسنین، ۴۰ مبلغ از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و قریب ۵۰ نفر نیز به عنوان مبلغان آزاد از استان قم و طلاب بومی منطقه استفاده شده است.


حجت الاسلام کرمی یادآور شد: علاوه بر این نیز در آستانه ماه محرم جلسه ستاد کرونا با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان و هیئت های مذهبی در راستای نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر برگزار شد.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج عنوان کرد: هیئت حضرت رقیه (س) در مرکز شهر، هیئت حضرت ابالفضل (ع) سرتک، هیئت قمر بنی هاشم (ع) در چیل آباد، هیئت تکیه حضرت رقیه (س) از جمله هیئت های مذهبی سطح شهر قلعه گنج هستند که هر شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می کنند.


وی ادامه داد: مردم شهرستان قلعه گنج به دلیل ارادت خاصی که نسبت به حضرت ابوالفضل (ع) دارند بنابراین بیشترین نام هیئت های مذهبی شهرستان را مزین به نام آن حضرت کرده اند.


حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: هم زمان با شب اول محرم به منظور نظارت بر نحوه برگزاری مراسم سوگواری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور بازرسانی از اداره تبلیغات اسلامی، مرکز بهداشت و دستگاه های اجرایی، بازرسی از هیئت های مذهبی آغاز شده است.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج در خاتمه، گفت: از آنجایی که سلامت مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و در صورت مشاهده عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری قطعا برخورد می شود.

کد خبر 1083802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha