شهردار باید سلامت کاری داشته و از اموال بیت المال حفاظت کند

بنی هاشمی با بیان اینکه شهردار باید جرات و جسارت ورود به مسائل مختلف شهری را داشته باشد؛ گفت: شهردار نباید در اتاق خود بنشیند و درب اتاق خود را بروی مردم ببندد.

«سید هاشم بنی هاشمی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، در خصوص شاخصه های انتخاب شهردار مشهد گفت: برای انجام هر کاری نیازمند دانش انجام آن کار است و اگر فردی دانش  و فهم کاری را نداشته باشد قطعا اگر ویژگی ها خوب دیگری هم داشته باشد این کار به نتیجه نمی رسد. 

 

شهردار اسبق مشهد افزود: شهردار مشهد باید جرات و جسارت ورود به مسائلی که شاید خطر آفرین باشد را داشته باشد، از جمله فعالیت های خدمات شهری و عمرانی که افراد باید جرات و جسارت ورود به انجام این کارها را داشته باشد و بتواند کارها را بدرستی انجام دهد و به عبارتی ساز و کارها صحیح ، با کیفیت خوب، با قیمت ارزان و در زمان کوتاه انجام شود. 

 

وی بیان کرد: شهردار باید سلامت کاری داشته باشد و از اموال بیت المال حفاظت کند، پاکدست باشد، اینکه یک نفر خوب سخنرانی کند و یا حرفهای خوشحال کننده بزند نمی تواند عاملی موثر در اداره بهتر شهر باشد و قائدتا فرصت ها را از اداره شهر می گیرد.

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در مشهد تصریح کرد: اعضای شورای شهر و شهردار باید بدانند در مدت زمان ماموریت خود برای اداره اگر دچار اشتباهی در امور شهر شوند قابل جبران نیست و موجب از دست رفتن فرصت ها می شود ، در نتیجه شهر از نظر آبادانی عقب می افتد و مردم با مشکلات مواجه می شوند.

 

وی افزود: برخی فکر می کنند شهرداری یک بنگاه اقتصادی است و با همین تفکر یک فرد اقتصاد دان را انتخاب می کنند و می گویند این فرد می تواند در زمینه اقتصادی شهر را اداره کند، در حالی که شهرداری یک مجموعه ای است که اقتصاد در آن نقش دارد و اقتصاد پشتوانه خدمات شهر است.

 

بنی هاشمی تصریح کرد: در واقع خدمات شهرداری دارای سه ویژگی انجام کار عمرانی از جمله حمایت از ساخت و سازهای مردم و پروژه های شهری ، انجام کار خدماتی مانند فضای سبز، جمع آوری زباله و مسائل احتماعی است یعنی ارتباطات اجتماعی را ساماندهی و مردم را به سمت زندگی هدایت کند که نشاط آور، سازنده و پیش رونده باشد لذا شهردار باید این مسائل را هم بفهمد و هم به اجرا دربیاورد. 

 

وی گفت: یکی از مواردی که شهردار می تواند در مسائل شهری تصمیم گیری سریعتر و بهتری داشته باشد آشنایی به محیط و منطقه است، اگر شهردار غیر بومی باشد ، آشنایی از کوچه پس کوچه ها و سایر حواشی مشهد برای او زمانبر خواهد بود و اگر بخواهد از دیگران اطلاعات را کسب کند کار مشکلی است، بنابراین اولویت قطعی و واقعی این است که شهردار بومی باشد.

 

شهردار اسبق مشهد افزود: شهردار باید علاوه بر توانایی فکری ، توانایی جسمی و به عبارتی جوان گرا باشد، شهردار نباید در اتاق خود بنشیند و درب اتاق خود را بروی مردم ببندد لذا توانایی جسمی و البته تجربه و کارآمدی لازمه وجودی یک شهردار برای داشتن یک شهر موفق در تمام زمینه ها است.

کد خبر 1083817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha