زمان تخلیه آب‌های سطحی کمتر شود

عالمی نیسی گفت: در گذشته یک هفته طول می کشید تا آب‌های سطحی تخلیه شوند، رفته رفته با تلاش های شورای شهر پنجم این زمان تبدیل به چهار روز شده و اکنون به ۴۸ ساعت رسیده که امیدواریم با تلاش های شورای جدید این زمان نیز کمتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال عالمی نیسی » عصر امروز (سه‌شنبه 19 مرداد) در جلسه قرارگاه دفع آب‌های سطحی اظهار کرد: دو موضوع در بحث آب‌های سطحی بسیار حائز اهمیت است موضوع اول نقاط درگیر و موضوع دوم زمان ماندگاری آب‌ها است.

 

فرماندار اهواز افزود: در گذشته یک هفته طول می کشید تا آب‌های سطحی تخلیه شوند، رفته رفته با تلاش های شورای شهر پنجم این زمان تبدیل به چهار روز شده و اکنون به 48 ساعت رسیده که امیدواریم با تلاش های شورای جدید این زمان نیز کمتر شود.

 

وی با بیان اینکه اگر 30 میلی متر بارندگی صورت گیرد با مشکل مواجه خواهیم شد اضافه کرد: سال گذشته شاهد بارش بالای 100 میلی متر در نیم ساعت بودیم که مشکلات مختلفی را به وجود آورد در زمستان جاری نیز اگر شاهد همچنین بارندگی هایی باشیم قطعا  مجددا با مشکل مواجه می شویم.

 

عالمی نیسی تصریح کرد: به منظور پیگیری مشکلات اعطای مجوزها برای پروژه های شامل طرح ترافیک با راهنمایی و رانندگی گفت وگو خواهیم کرد تا مجوز های لازم صادر شود.

 

«سیاوش محمودی» نیز با اشاره به اینکه حقیقتا با این روش و این تناقضات و نحوه اجرای کار مشکلات برطرف نمی شود عنوان کرد: از سال 97 ، 300 میلیاردتومان برای اهواز اعتبار برای دفع آب‌های تخصیص داده شد، اما این اعتبار به شهرداری داده نشد؛ وظیفه دفع آب‌های سطحی برعهده شهرداری است و باید این اعتبار در اختیار شهرداری قرار گیرد.

 

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه تاکنون هزینه از اعتبارات دولتی برای این مهم به شهرداری تخصیص داده نشده است ابراز کرد: هم اکنون بر اساس پایش های به عمل آمده 250 نقطه در کلانشهر اهواز بالازدگی آب دارند و با توجه به پیش بینی ها اگر فکری به حال این وضعیت نکنیم در آبان و آذر وضعیت بدتری را در پیش خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه اهواز دیگر توان بحران را ندارد یاد آور شد: موضوع لایروبی را باید از هم اکنون جدی بگیریم و به سمتی برویم که دیگر شاهد بحرانی همانند منطقه اهواز نباشیم.

 

کد خبر 1083826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha