تامین اعتبار۵۰ میلیاردی برای پروژه الهادی اهواز

نیکو گفت: برای پروژه الهای که مهمترین نقطه اهواز است ۵۰ میلیارد تومان خارج از اعتبارات اهواز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مهرداد نیکو» عصر امروز (سه‌شنبه 19 مرداد) در جلسه قرارگاه دفع آب‌های سطحی اظهار کرد: بر اساس قانون سازمان مدیریت بحران همه مصوبات تعیین شده مربوط به همان سال هستند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان افزود: آن چیزی که در سال 96 به تصویب رسیده به تنهایی برای دفع آب‌های سطحی نبود بلکه موضوع فاضلاب را نیز شامل می شد، برای پروژه الهادی که مهمترین نقطه اهواز است 50 میلیارد تومان خارج از اعتبارات اهواز در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران هر پروژه ای که در شهرها اجرا می شوند 50 درصد هزینه اجرای آن برعهده شهرداری ها خواهد بود.

 

«علیرضا عالی پور» نیز عنوان کرد: در سال 76 سیلاب اهواز را درنوردید که در همان سال شهرداران طرح های ضربتی مبتنی بر فاضلاب را اجرا کردند.

 

سرپرست شهرداری اهواز اضافه کرد: در همان سال 10 ایستگاه پمپاژ میان شهرداری و شرکت آبفا تهیه اما مقدمات طرح جامع در سال 87 آماده شد و باید عنوان کرد که شهرداران اعتباری برای دفع آب‌های سطحی از دولت دریافت نکرده اند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری ها معمولا از اعتبارات خود برای دفع آب‌های سطحی به صورت مقطعی و ضربتی استفاده  می کردند ادامه داد: مهمترین نقطه ای که اهواز با آن مواجه است ایستگاه الهادی بوده که از منطقه چهار تا 6 را در بر می گیرد و 60 درصد شکایات مردمی این منطقه است.

 

عالی پور در پایان یاد آور شد: اینکه چه شرکتی اجرای پروژه را برعهده می گیرد اهمیت بسیار بالایی ندارد سرعت در اجرای پروژه برای ما مهم است.

 

کد خبر 1083827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha