تنها ۱۰ درصد قالیبافان بیمه شده اند/در بیمه قالیبافان کاملاً ناموفق بودیم

چمن رخ درباره وضعیت فرش دستباف با بیان اینکه پس از تحریم‌های دشمن با تحریم‌های خودی هم مواجه شدیم، گفت: حدود ۲ میلیون بافنده فرش داریم که تنها حدود ۱۰ درصد آن‌ها بیمه هستند و این نشان می‌دهد در بیمه قالیبافان، کاملاً ناموفق بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حامد چمن رخ، عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستبافت شب گذشته (سه شنبه ۱۹ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه وضعیت ما به گونه‌ای است که رشد اندک صادرات، رقم چشمگیری را ایجاد نمی‌کند، گفت:‌ حتی با ۲۰۰ درصد رشد هم رقم صادراتی ما عدد چشمگیری نخواهد بود. باید شرایط و مشکلات را درک و به سمت بازکردن گره‌ها حرکت کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه پس از تحریم‌های دشمن با تحریم‌های خودی هم مواجه شدیم، افزود: تعجب برانگیز بود که پس از اینکه دولت آمریکا فرش دستبافت کشورمان را به عنوان نخستین کالای غیر نفتی، تحریم کرد، بلافاصله بانک مرکزی در داخل کشور قوانینی را ضد صادرات گذاشت که موجب افت صادرات فرش شد. در سال ۱۳۹۶ پیش از تحریم‌های ترامپ ۴۲۶ میلیون دلار صادرات فرش دستبافت داشتیم، اما پس از تحریم‌های او، این رقم به ۲۳۸ میلیون دلار کاهش یافت و سهم مان را از بازار آمریکا از دست دادیم.

 


عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستبافت با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸، پس از تصویب قوانین بانک مرکزی برای صادرات، این رقم با کاهش ۱۶۳ میلیون دلاری به حدود ۷۵ میلیون دلار رسید، گفت: عددی که دولت آمریکا به فرش دستبافت کشورمان لطمه زد تقریباً با عددی که بانک مرکزی در دولت قبل به این صنعت، لطمه زد، برابر است. حدود ۲ میلیون بافنده فرش داریم که تنها حدود ۱۰ درصد آن‌ها بیمه هستند و این نشان می‌دهد در بیمه قالیبافان، کاملاً ناموفق بودیم.

کد خبر 1083866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha