اجرای ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص 

جهان اسلامی گفت: در آستانه ماه محرم یکسری ویژه برنامه تحت عنوان ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی تدارک دیده شد که این ویژه برنامه ها هم زمان با اولین روز از ماه محرم در بقاع متبرکه شاخص آغاز شده اند.

«جهان اسلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت، گفت: در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد ۵ بقعه متبرکه وجود دارد که از این میان تنها ۲ بقعه متبرکه سید سلطان احمد ساردوئیه و سید عبدالله مردهک به عنوان بقاع شاخص هستند.
 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت بیان کرد: در آستانه ماه محرم و برای تعظیم شعائر حسینی یکسری ویژه برنامه تحت عنوان ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی تدارک دیده شد که این ویژه برنامه ها هم زمان با اولین روز از ماه محرم در بقاع متبرکه شاخص آغاز شده اند.

وی در تشریح ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی، بیان کرد: یکی از این ویژه برنامه ها فضا سازی و سیاه پوش کردن بقاع متبرکه است که در آستانه ورود به ماه محرم انجام شد.
 

اسلامی با اشاره به این که ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی در شهرستان جیرفت با محوریت بقعه متبرکه امام زاده سلطان سید احمد ساردوئیه اجرا می شوند، ابراز کرد: اذن عزای شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین(ع) نیز از ابتدای ماه محرم در این بقعه متبرکه در حال اجرا است.


رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان جیرفت ادامه داد: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی یکی دیگر از ویژه برنامه های تدارک دیده شده برای ماه محرم است که هم زمان با اولین جمعه ماه محرم اجرا می شود و با توجه به شیوع کرونا این ویژه برنامه با رعایت نکات بهداشتی در فضای باز بقعه متبرکه امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه برگزار می شود.


وی اظهار کرد: همچنین برگزاری برنامه احلی من العسل همایش ویژه نوجوانان حسینی روز یکشنبه مصادف با ششمین روز از ماه محرم در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی در این بقعه متبرکه برگزار می شود.


اسلامی اضافه کرد: مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از ابتدای ماه محرم در سطح بقاع متبرکه و مساجد آغاز شده و ان شاء الله مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نیز همراه با عزاداری و اقامه نماز ظهر در مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.


رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان جیرفت عنوان کرد: یکی از برنامه های هر ساله این اداره در ماه محرم، حمایت مادی از هیئت های مذهبی شاخص سطح شهرستان جیرفت است که تحت عنوان طرح شمیم حسینی اجرا می شود.


وی در خاتمه، یادآور شد: ویژه برنامه های ماه محرم امامزاده سلطان سید احمد (ع) ساردوئیه با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه جیرفت، دفتر امام جمعه بخش ساردوئیه، هیئت مذهبی متوسلین شهر درب بهشت و هیئت امنای امامزاده سلطان سید احمد (ع) در حال برگزاری است.

کد خبر 1083874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha