آغاز عزاداری ماه محرم در کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری

مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و مقررات ویژه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فضای باز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و مقررات ویژه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در فضای باز آغاز شد.

 

این برنامه ها در ۱۲ رواق نور، کتاب، همدلی، دانش، رسانه، کارآفرینی، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم و فن آوری به همت کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

سخنرانی و تبیین قیام عاشورا، مداحی مداحان اهل بیت (ع) و قرائت قرآن و زیارت عاشورا از جمله برنامه های عزاداری کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری در دهه اول ماه محرم است که با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده است.

 

استفاده از فضای مجازی برای پخش زند و انتشار برنامه های ماه محرم برای افرادی که به دلیل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شرایط لازم را ندارند از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری است.

 

خدمت رسانی به نیازمندان با جمع آوری، توزیع کمک ها و نذورات مردمی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در قالب جهاد خدمت رسانی به مردم، راه اندازی کاروان های عزاداری و تجلیل از پیر غلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم سایر برنامه هایی است که در دستور کار کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

 

برگزاری حلقه های معرفتی تحلیلی حسینی، مسابقات نشریه دیواری و فراخوان مقالات عاشورایی، پوشش اخبار محله و برگزاری مسابقه تولید محتوای چند رسانه ای محرم در فضای مجازی و اعطای جایزه به پربیننده ترین ها از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری است.

 

برپایی فروشگاه محصولات فرهنگی هنری ویژه محرم و صفر، اجرای سرودهای میدانی و پاتوقی و تولید سرود و آلبوم های عاشورایی از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

 

برنامه های تولید فیلم کوتاه و اکران فیلم های عاشورایی، اجرای تعزیه توسط بچه های مسجد از سایر برنامه های در نظر گرفته شده کانون های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری است.

 

فضاسازی مسجد و محل، اجرای هر خانه یک پرچم و برپایی نمایشگاه های عکس محرم، مسابقه شعر، دلنوشته و داستان حسینی و برگزاری محال شعر حسینی دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری است.

 

معرفی و انتشار نرم افزارهای موبایلی با موضوع حسینی و انتشار آثار و فعالیت های کانون در فضای مجازی از دیگر برنامه های ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری است.

 

کد خبر 1083969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha