طرح «نذر سلامت۲» در هیات‌های مذهبی استان سمنان اجرا می شود

محمدخانی از اجرای طرح «نذر سلامت۲» در ماه محرم به منظور حفظ سلامت عزاداران و بهداشت هیات‌هاخبردادوگفت: ایت طرح از ۱۸ مرداد آغاز شده وتا ۳۰ مرداد در استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، «مظفر محمدخانی» درجمع خبرنگاران گفت: «طرح نذر سلامت۲» در سطح هیات‌های بزرگ استان سمنان در قالب تیم‌های ۵ نفره اعضای جوانان هلال احمر در حال برگزاری است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران توسط اعضای جوانان آموزش دیده، کنترل پوشش ماسک عزاداران، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله ۲ متری، تب سنجی و ضدعفونی کردن دست‌های عزاداران  رااز جمله رویکرد‌های مهم این طرح  عنوان کرد وگفت:همچنین همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، غربالگری افراد دارای علائم بیماری کووید۱۹ در ورودی هیات‌ها و همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران از جمله اقداماتی است که توسط اعضای حاضر در این طرح انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اولویت سلامت مردم و مشارکت پرشور خیران در این ایام درخواست کرد: متولیان هیات‌های مذهبی تلاش کنند بخشی از نذروات به سمت تهیه اقلام بهداشتی هدایت شود.

 

به گفته محمد خانی در طرح نذر سلامت سال گذشته بیش ۱۳۰ هزار نفر از خدمات این طرح در این استان بهره‌مند شده‌اند.

 

با توجه به شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، یکی از اقدامات اخیر هلال احمر برای افزایش ایمنی مراسم‌های مذهبی و کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا، اجرای طرح نذر سلامت بوده است.

 

این طرح به منظور کمک به هیئت‌ها و مراسم‌های مذهبی است و اساس آن ارائه خدمات داوطلبانه به هیئت‌ها و عزاداران حسینی در قالب توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ضدعفونی کردن مردم، تب سنجی عزاداران در هنگام ورود به مراسم و ارائه توضیحات بهداشتی لازم است.

کد خبر 1083975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha