سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اجرا می‌شود

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی طبق دستور العمل ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در امامزاده سید ابراهیم (ع) این شهر اجرا می‌شود.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: ویژه برنامه عزاداری دهه اول ماه محرم الحرام در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی مطابق دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود برگزار می‌شود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود، ماه محرم ماه حزن و اندوه و عزای حسینی را تسلیت گفت و افزود: تبیین سبک زندگی حسینی و درس های عاشورا و ترویج معارف اهل بیت و تقویت باورهای دینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم از اهداف مهم سوگواره بصیرت عاشورایی است و حجت الاسلام صفری امام جمعه لاهرود هر شب ساعت 22 سخنران ویژه این محافل عزاداری خواهد بود.

 

وی ادامه داد: مداح اهل بیت، سجاد جواد زاده هر شب ساعت 22:30 در این مجالس عزاداری به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می پردازد و مراسم عصر نیز هر روز ساعت 18 با حضور مداح اهل بیت، رامین کاظمیلر برگزار خواهد شد.

 

اسبری بیان کرد: مراسمات سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد و همراه داشتن زنجیر شخصی و استفاده از دستکش و ماسک برای کلیه شرکت کنندگان در این مراسمات الزامی است.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه ایام سوگواری و شهادت امام حسین (ع) بهترین فرصت برای شناخت سیره فردی و اجتماعی آن اسوه ایثار و شهادت است، اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی با محدودیت و بصورت متفاوت از سال های قبل و با مشارکت و همکاری هیئت امنا و کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) و پایگاه مقاومت بسیج شهید جعفری شهر لاهرود در طول دهه اول محرم از روز سه شنبه 19 مرداد ماه تا روز پنج شنبه 28 مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عاشورا یک حادثه نیست بلکه یک فرهنگ است، افزود: فرهنگ عاشورا از بطن اسلام ناب محمدی نشات گرفته است که نقش حیاتی را در استحکام بخشیدن به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت بویژه نسل جوان ایفا کرده است.

 

اسبری ماه محرم را فرصت ارزشمندی برای انتقال مفاهیم اسلامی و دینی به نسل جوان دانست و یادآور شد: نهادینه کردن پیام اخلاقی عاشورا و نهضت حسینی در جامعه و گسترش و تعمیق شناخت نوجوانان و جوانان از الگوهای دینی به عنوان اولویت مهم و اساسی در برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی مطرح است.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اذعان داشت: بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) گرانبهاترین میراث فرهنگی از تربت مطهر خراسان در شمالغرب کشور محسوب می شود که هر ساله در ماه محرم میزبان عاشقان اهل بیت (ع) و عزاداران حسینی از اقصی نقاط منطقه است.

کد خبر 1084000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha