اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای رفع بحران توسط مسئولان ضروری است

آقازاده گفت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای رفع بحران و مشکل برق توسط مسئولان استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «علی آقازاده» امروز (20 مرداد) در دوازدهمین جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق با اشاره به لزوم  برنامه ریزی بلند مدت فرمانداران استان مرکزی برای مدیریت مصرف برق گفت: با قطع برق مشکلات جدی برای همه اقشار جامعه به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی به وجود می آید که باید در این حوزه ها تصمیم سازی ها با دقت نظر بیشتری اتخاذ شود.

 

استاندار استان مرکزی به کمبود منابع آبی و اهمیت تامین آب شرب برخی از شهرستانهای استان به ویژه شهرستان تفرش افزود: تامین آب در این شهرستان با قطع برق دشوار می شود که باید تهمیداتی در این خصوص صورت پذیرد.

 

وی اضافه کرد: تدوین برنامه ریزی بلند مدت برای تامین برق پایدار امری ضروری است  و همه دستگاه ها در قبال بحران تامین برق مسئول هستند.

 

این مقام مسئول به رشد 20درصدی مصرف برق در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید اطلاع رسانی وفرهنگ سازی گسترده تا رفع بحران توسط مسئولان صورت پذیرد زیرا ساخت یک نیروگاه 1000مگاواتی علاوه بر هزینه سرمایه هنگفت حداقل 4سال زمانبر است.

 

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه سهمیه تامین برق برای شهرستانها باید در نظرگرفته شود، افزود: فرمانداران با برنامه ریزی  هماهنگی شرکت های توزیع وبرق منطقه ای باختر عمل کنند.

 

آقازاده اضافه کرد: مشکل تامین برق بدون کنترل مصرف و برنامه ریزی حل نمی شود و امید است همه افراد جامعه و مسئولان و دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.

 

ضرورت همکاری صنایع استان مرکزی  برای گذر از بحران تامین برق

 

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در کشوربه بیش از 67هزار مگاوات رسیده است، افزود: هم اکنون ناترازی بین تولید و مصرف برق کشور 12هزار تا 15هزار مگاوات می باشدو برای تامین برق مردم نیاز به کنترل و مدیریت مصرف برق هستیم.

 

فرهاد شبیهی با بیان اینکه صنایع بزرگ استان روز گذشته با محدودیت های برای تامین برق مواجه شدند، افزود: با توجه به شرایط دشوار صنعت برق کشور که در روز گذشته  فرکانس شبکه به 49.3 رسید،مواجه شدیم،بار به صورت خودکار برای محافظت از شبکه از مدار خارج می شود.

 

افزایش چشم گیر مصرف برق در ساعات پیک مصرف برق

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه کاهش بارش ها و در پی آن کاهش ۵۰ درصدی ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سال گذشته، تولید برق را با مشکل مواجه کرده است، گفت: تولید و مصرف باید تراز داشته باشند اگر تراز ایجاد نشود کل شبکه آسیب می‌بیند.

 

محمد اله داد افزود:  افزایش بالای مصرف برق در روزگذشته باعث شد 19پست فوق توزیع به صورت اضطراری و خودکار در استان از مدار خارج شود.

 

وی با بیان اینکه اگر مشترکان برق در استان با شرکت توزیع نیروی برق همکاری نکنند احتمال افزایش خاموشی و قطعی‌ های برق ناخواسته وجود دارد، ادامه داد: سقف نیاز مصرف برق در استان 1200مگاوات است که پیش بینی می‌شود350مگاوات مصرف برق را باید کنترل و مدیریت کنیم.

کد خبر 1084101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha