اوضاع وخیم کرونا در لرستان/ بیمارانی که  روی صندلی بستری می شوند

اوضاع کرونا در لرستان وخیم است، روزانه بیش از هزار نفر مبتلا می شوند در حالی که ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده و بیماران در راهروها بستری می شوند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ اوضاع بیماری کرونا در استان لرستان هر روز حادتر می شود، این روزها به رغم سرعت عمل در واکسیناسیون مردم، آمار مبتلایان به کرونا به شکل عجیبی روزانه افزایش می یابد.

 

بسیار بیمارانی که در منازل خود قرنطینه شده اند و بیماران بد حال هم در مراکز درمانی به سر می برند.

 

این روزها تصاویر بسیاری از بیمارستان های کشور و بیمارانی که روی زمین بستری شده اند در فضای مجازی منتشر شده است.

 

کرونا همچنان جولان می دهد و هر روز تعداد بیشتری از افراد جامعه را به کام مرگ می کشاند، غول ناشناخته ای که هر روزدر قالبی جدید موجب حیرت جهانیان شده است.

 

این روزها در حالی موج پنجم کرونا در جامعه رواج دارد، که بسیاری از مردم از محدودیت های کرونایی به تنگ آمده اند و کمتر به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه می کنند.

 

مهمانی هایی که در سال جدید بسیار باز هم رونق گرفت و محافل جشن وشادی که با حضور جمع زیادی از مردم برگزار می شود و مراسم های خاکسپاری که با حضور جمع زیادی از مردم برگزار می شود هر کدام به نوعی آتشی بر تنور بیماری کروناست.

 

روز به روز بر تعداد افراد بیمار مبتلا به بیماری کرونا افزوده می شود و کادر درمانی که همچون مردم از این شرایط بحرانی ماندگار به تنگ آمده است.

 

در این شرایط فوق بحرانی ناشی از جولان غول کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات مهم ترین نسخه مقابله با بیماری کروناست.

 

مردم نسبت به رعایت پرتکل های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند

 

مریم پورحسینی از پرستاران بخش کرونا در خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: این روزها در بیمارستان ها تخت خالی نداریم  و مجبوریم روی برانکارد و صندلی همراه بیماران را بستری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران در انتظار تخت خالی به صف نشسته اند، گفت: در این شرایط حاد از مردم تقاضا می شود بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشند.

 

این پرستار خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشی توسط مردم علاوه بر حفظ سلامت مردم، کمک به کادر درمان و بستر کنترل موج جدید بیماری کروناست.

 

زمانی پزشک یکی از بیمارستان های خرم آباد هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، بیان کرد: علاوه بر بخش های کرونایی، اورژانس های بیمارستان ها هم این روزها دراختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: برانکارد، راهروهای بیمارستان ها، صندلی ها در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و آمار مبتلایان زنگ خطری جدی است.

 

زمانی خاطرنشان کرد: از عموم مردم انتظار می رود با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به هشدارها و محدودیت ها برای کنترل این بیماری و حفظ سلامت خود و افراد جامعه کمک کنند.

 

ظرفیت بیمارستان های لرستان تکمیل شده است

 

مدیرحوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، هم در این زمینه گفت: بیش از یک هزار و 100 بیماری کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان لرستان بستری هستند.

 

فرهادی افزود: هر روز حداقل 400 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار دارد و زیر 6 ساعت برای دریافت دارو به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

 

وی ادامه داد: هم اکنون در مرکز استان و برخی شهرستان ها ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده است.

 

فرهادی با تاکید بر ضرورت توجه جدی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، اذعان داشت: وضعیت به این روال ادامه یابد، قطعا با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

 

روزانه بیش از یک هزار لرستانی به بیماری کرونا مبتلا می شود

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یکهزار و ۱۴۹بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۴۲ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

 

«مریم کوشکی» در سخنانی افزود: با مرگ ۶ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته در این استان، تعداد قربانیان این ویروس نیز به ۲ هزار و ۴۱ نفر رسیده است.

 

وی بیان کرد: اکنون یکهزار و ۱۰۱ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

 

کوشکی ادامه داد: تاکنون ۴۳۵ هزار و ۷۳۸ نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه های استان ارسال شده که از این مجموع ۴۲۹ هزار و ۵۵۱ مورد پاسخ داده شده و ۲۸۶ هزار و ۹۳۲ نمونه آن منفی بوده است.

 

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

 

این روزها بسیاری از مردم بیماری کرونا را جدی نمی گیرند و در مراسم های مختلف شرکت می کنند، در حالی که شرایط جامعه در پی شیوع موج جدید بیماری کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد.

کد خبر 1084105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha