تخصیص اعتبار پروژه‌های مرمت بقعه امامزاده هاشم و تامین آب شرب روستا

فتح‌اللهی از تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌های آب و فاضلاب و مرمت بقعه امامزاده هاشم رشت خبر داد و گفت: دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های راه‌سازی و تامین آب شرب این منطقه در نظر گرفته شد.

«علی فتح‌اللهی» با بیان اینکه روستای امامزاده هاشم با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد به نوعی پیشانی شهر رشت محسوب می‌شود به خبرنگار شبستان گفت: اصلاح زیرساخت‌ها در این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

فرماندار شهرستان رشت رفع مشکل فاضلاب منطقه امامزاده هاشم و اهمیت همکاری مردم برای این کار را هدفی که توسط فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط دنبال می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: بازدیدی را اخیرا از این منطقه داشتیم و توانستیم یکسری تمهیدات را از جمله رفع شکستگی‌های خطوط انتقال آب شرب را برطرف کنیم.

 

فتح‌اللهی از پیگیری احداث مخزن بتنی ذخیره آب شرب، بهسازی مخزن 50 مترمکعبی و تکمیل مخزن 300 مترمکعبی تامین آب شرب امامزاده هاشم سخن گفت و تصریح کرد: برای تامین، اصلاح و بازسازی خطوط تامین آب شرب امامزاده هاشم حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی مصوب شد.

 

وی اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه آسفالت روستایی در امامزاده هاشم رشت را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در بازدید چند روز پیش، مجموعا 2 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های راه و تامین آب شرب اهالی این منطقه اختصاص دادیم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر اینکه 200 میلیون تومان اعتبار هم برای بازسازی و مرمت خود بقعه امامزاده هاشم در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد یادآور شد: مردم این منطقه در بحث جمع‌آوری فاضلاب هم دغدغه‌هایی دارند که پیگیریم تا از طریق قضایی مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم.

 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برای رفع کمبودهایی که در روستای امامزاده هاشم وجود دارد به مشارکت تمام دستگاه‌های ذیربط نیاز است ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری شورای اسلامی، دهیاری و حمایت‌های دولت اتفاقات خوبی در حوزه آسفالت راه روستایی و پروژه‌های آب و فاضلاب منطقه امامزاده هاشم رشت رخ بدهد.

 

گفتنی است، بقعه متبرکه امامزاده هاشم در روستایی به همین نام در ۳۰ کيلومترى جنوب رشت در میان درختانی انبوه و سرسبز واقع شده که شجره‌نامهٔ موجود در بقعه آن را هاشم‌بن محمدبن عبدالله بن حمزه بن محمدبن الحنيفه بن على بن ابيطالب (علیه السلام) معرفی کرده است.

بقعه متبرکه امام زاده هاشم به دلیل اینکه در مدخل ورودی شهر رشت قرار دارد، مأمن بسیاری از زائران شده و با خود برکت و رونق را برای اهالی محل به همراه آورده است.

کد خبر 1084234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha