جریان نهضت عاشورا در تاریخ بشریت باقی مانده است

آیت الله نورمفیدی گفت: عاشورا حادثه ای است که در ده ها قرن پیش اتفاق افتاد اما جریان این نهضت در تاریخ و زندگی بشریت باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله«سید کاظم نورمفیدی» صبح امروز (پنجشنبه 21 مرداد) در پیام ویدئویی به مناسبت ایام محرم اظهار کرد: ماه محرم ماه شهادت است و جریان کربلا و عاشورا در تاریخ بشریت نظیر نداشته است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان  ادامه داد: عاشورا حادثه ای است که در ده ها قرن پیش اتفاق افتاد اما جریان این نهضت در تاریخ و زندگی بشریت باقی مانده است.

 

آیت الله نورمفیدی ابراز داشت: حتی آنهایی که امام حسین (علیه السلام) را به عنوان امام خود نمی شناختند نهضت عاشورا در جوامع آنها اثرگذار بوده است.

 

وی متذکر شد: از همان سال های ابتدایی جریان نهضت عاشورا سوگواری حسینی جریان پیدا کرد و در تاریخ تداوم یافت و به تعبیر حضرت امام (رحمه الله علیه) «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است».

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ذابراز داشت: این مراسم های سوگواری از سنت های حسنه ای است که تا ظهور ولی عصر (عج الله) تداوم می یابد و باید این مراسم عاشورا هر چه کامل تر و به روز تر تداوم یابد.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این ایام خوف و خطر انتقال ویروس کرونا وجود دارد و با توجه به اینکه ظرفیت تخت های بیمارستانی استان پر شده گرچه برگزاری مراسم عزای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) خیلی حائز اهمیت است ولی باید شرایطی بیاندیشیم که عزاداران حسینی آسیب نبینند.

 

کد خبر 1084250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha