ذکر الهی رحمتی از ناحیه خداوند است مراقب آن باشید

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی گفت: شیعیان ما کسانی هستند که در خلوت خود همواره به یاد خداوند هستند. ذکر الهی رحمتی از ناحیه خداوند است مراقب آن باشید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر علوی تهرانی به مناسبت ایام محرم در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و گفت: در روایت است که نزدیک‌ترین عامل برای تقرب به سوی خداوند کم خوردن است.

وی افزود: هر انسانی برای اصلاح خود باید از یک جایی شروع کند، امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند هرگاه خداوند بخواهد بنده‌ای اصلاح شود که در مسیر خیر قرار بگیرد برای او سه چیز کم خوردن، کم سخن گفتن و کم خوابیدن را عنایت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به روایت دیگری عنوان کرد: قلب روحی خود را با زیاد خوردن و آشامیدن از بین نبرید، سیر کردن به سوی حق تعالی با قلب ممکن است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عامل دیگر برای سیر و تقرب به سوی خداوند، اظهار کرد: این عامل بهره‌برداری از شب برای عبادت کردن است. امام حسن عسگری(ع) می‌فرمایند عبادت در شب مرکب رسیدن به حضرت حق است. شب‌بیداری بسیار اهمیت دارد به تناسب روحی خود شب بیداری داشته باشید که ظرفیت پیدا کنید.

 

وی بیان کرد: سیری که در شب انجام می‌شود ماندگارتر و استوارتر است، عاشقان شب با خداوند صحبت می‌کنند، انسان سخنان مهم خود را در خلوت می زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی‌تهرانی با بیان اینکه کسانی که با معرفت هستند با کسانی که معرفت ندارند برابر نیستند، ابراز کرد: صاحبان معرفت کسانی هستند که برای عبادت خداوند در شب وقت می‌گذارند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اهل‌بیت(ع) می‌فرمایند شیعیان ما کسانی هستند که در خلوت خود همواره به یاد خداوند هستند. ذکر الهی رحمتی از ناحیه خداوند است مراقب آن باشید. امام زمان(ع) بسیار بر خواندن زیارت عاشورا، جامعه کبیره و نماز‌شب تاکید می‌کنند.

وی بیان کرد: ذکر یادآوری است هر سخن، عمل و فکری که ما را از گناه دور کرده و به خداوند نزدیک کند آن ذکر است. عبادت بدون ولایت اهل‌بیت(ع) و قرآن نزد خداوند هیچ ارزشی ندارد.

 

کد خبر 1084334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha