همایش شیرخوارگان حسینی با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود

شقیقه شفیعی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی به دلیل شرایط فعلی طبق مصوبات ستاد کرونا در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی برگزار می شود.

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، گفت: یکی از برنامه های هر ساله پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جیرفت، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی است که هم زمان با سراسر جهان در اولین جمعه اول ماه محرم برگزار می شود.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جیرفت افزود: این همایش به دلیل شرایط فعلی طبق مصوبات ستاد کرونا در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی برگزار می شود.


وی یادآور شد: همایش شیرخوارگان حسینی سال های گذشته و تا قبل از شیوع کرونا هم زمان با عصر اولین جمعه ماه محرم و با حضور حداکثری بانوان در حسینیه شهدا باشکوه برگزار می شد اما امسال با توجه به شرایط موجود و به دلیل گرمی هوا این همایش راس ساعت ۶ صبح در محوطه باز این حسینیه برگزار می شود.


شفیعی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی همچون سال های گذشته همراه با سخنرانی و مداحی است و در پایان نیز عهدنامه ای قرائت می شود و مادران عهد می ببندد که فرزندانی حسینی تربیت کنند.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جیرفت تاکید کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی محوطه باز حسینیه شهدا فضاسازی شده و صندلی ها با فاصله چیده شده اند بنابراین جای نگرانی برای حضور عزادران حسینی وجود ندارد.


وی ابراز کرد: هر ساله در مراسم شیرخوارگان حسینی که به یاد حضرت علی اصغر (ع) طفل ۶ ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) برپا می شود بسته های فرهنگی همراه با لباس نوزادی تقدیم مادران می شود.

 

شفیعی اظهار کرد: از دیگر برنامه های پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان، برگزاری همایش سه ساله های حسینی است که هم زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) برگزار می‌شود.


مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جیرفت اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و برای حفظ سلامت عزاداران بخشی از نذورات به تهیه ماسک اختصاص داده شده است که به صورت رایگان در بین آنها توزیع می شود.


وی عنوان کرد: همچنین برای کمک به فقرا بسته های گوشت قربانی و غذای نذری به صورت بسته بندی شده درب منازل آنها تحویل داده می شود.

 
شفیعی در خاتمه تاکید کرد: همایش شیرخوارگان حسینی با هدف تعظیم شعائر حسینی برگزار می‌شود و در واقع مادران با حضور خود و شیرخوارگان شان در این همایش سعی می کنند تا با تربیت فرزندانی حسینی آنها را برای یاری رساندن به امام زمان (عج) آماده کنند.

کد خبر 1084352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha