سوگواره شیرخوارگان حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد

امروز در اولین جمعه ماه محرم سوگواره مادرانه شیرخوارگان حسینی سمنان به یاد حضرت علی اصغر (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه کدیور سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، در روز عاشورا وقتی اسم آب را در کنار نام مبارک علی اصغر می شنویم دل ها را آتش می زند صدای گریه کودک شش ماهه ای در گوش شنیده می شود، ندای علی لای لای حضرت رباب (س) در گوش می پیچد.

 

امروز روزی است که امام حسین(ع) رو به خواهر زینب(س) گفت: «فرزند شیرخوارم را برای خداحافظی نزدم آورید» تا با او وداع کنم چرا که دست پلیدان عالم لقب خردسال ترین شهید دشت کربلا را با گلویی خونین به نام او ثبت خواهد کرد.

 

و چه کسی است که امروز یاد سخن امام نباشد که رو به سپاهیان کفر گفتند: «اگر به من رحم نمی کنید به این طفل شیرخوار رحم کنید» و چه خوب می دانند مادران شیرخوارگان حسینی که زخم گلوی فرزند شیرخوار چه دردی بر تن مادر می گذارد چه اشکی بر چشم پدر می آورد و چه داغی بر تن خویشان می نهد اما آنها نفهمیدند و حتی به طفل شیرخواره نیز رحم نکردند.

 

در مراسم سوگواره مادرانه شیرخوارگان حسینی سمنان در حسینیه کدیور که به صورت زنده از شبکه استانی پخش شد، مادران با بستن سربندهای سبز «یا علی اصغر (ع)» و خواندن لالایی، همنوا با مادر داغدار دشت نینوا ، شهادت مظلومانه طفل شش ماه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به سوگ نشستند.

 

امروز جای جای استان سمنان بوی عشق به شش ماهه ای گرفت که امام حسین(ع) او را بر دست، اشکی بر چشم و نگاهی به گهواره خالی رو به آسمان گرفت و گفت، «الهی چون در برابر تو هستم تحمل رنج برایم آسان است» و آنجا که آخرین خداحافظی با طفل شیرخوار به شهادت ختم می شود، تیر حرمله علی اصغر(ع) را زودتر از امام نزد خدای متعال میهمان می کند.

 

حسینیه کدیور سمنان میهمان شیرخوارگان حسینی بود که با سربندهای سبز، لباسی مشکی و با گهواره هایی مزین به نام شش ماهه حسین(ع) گردهم آمده بودند تا دل خود را کنار دل امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا بگذارند که دیدند دریده شدن گلوی شش ماهه ای را که در آغوش پدر، آخرین وداع را می دید امروز اینجا همه جمعند تا نوای لالایی مادرم لالا ... بخواب ای کودکم لالا ... را در رثای خردسال‌ترین شهید دشت کربلا در حالی بر زبان جاری سازند که مظلومیت، امروز واژه ای آشنا برای همه مسلمانان جهان و عاشقان اباعبدالله است.

 

قرائت نذرنامه مادران شیرخوارگان حسینی از برنامه های ویژه این روز مقدس است نذرنامه ای که می گوید، امام حسین(ع) از همه دارایی اش گذشت و دشمنان حتی به شیرخواره اش رحم نکردند پس آقای ما ... مولای ما ... اگر لایق باشیم گوشه چشمی به ما عطا فرما تا به حق شهید شش ماهه ات در راه سعادت گام برداریم.

 

همایش شیرخوارگان حسینی همچنین با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و طفل شیرخوارش، حضرت علی‌اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورایی برگزار می‌شود.

 

امروز بسیاری در رثای شیر خواره حسین(ع) گریستند امروز بسیاری فرزندانشان را به یاد علی اصغر(ع) ملبس کردند و امروز بسیاری گهواره خالی علی اصغر(ع) را بر دست حرکت دادند اما چه پیامی در پشت این شهادت نهفته است که پس از یک هزار سال همچنان از حرارت شهادت طفل شیرخواره دشت کربلا کاسته نمی شود.

 

مادران کودکان نیز در این مراسم در حالی که فرزندان خود را در آغوش می فشردند با بغضی در گلو بر حمایت خود از اسلام و تداوم راه شهیدان تاکید کردند و درس های عاشورا را در گوش شیر خوارگان زمزمه کردند تا شهیدان کربلا را الگوی خود قرار دهند.

 

آئین معنوی شیرخوارگان حسینی ویژه گرامی داشت مقام شهدای دشت کربلا به خصوص شیرخواره امام حسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) از شهدای دشت کربلا، امروزدر بقاع، تکیه‌ها و امکان مذهبی استان سمنان برگزار شد.

 

امسال به واسطه شیوع ویروس کرونای دلتا و خطر ابتلای مردم از یک چهارم ظرفیت مکان‌های میزبانی عزاداران حسینی استفاده شده بود اما همین میزان هم کافی بود تا عشق و ارادت بانوان دیار قومس به دستگاه اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) نمایان شود.

 

در این مراسم حضور مادران جوان و نوزادان و شیرخوارگان شأن با رعایت شدید فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مدام از ماسک، ضدعفونی محل توسط امنای هیئت‌ها و پخش از شبکه‌های مجازی برای استفاده مردم از عدم تجمع از جمله نکات قابل توجه بود.

 

 

 

کد خبر 1084429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha