یکی از مهمترین عوامل عاقبت به خیری پیروی از ولایت است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: یکی از مهمترین عوامل عاقبت به خیری پیروی از ولایت است و نسبت به نعمت هایی که خدا عطا کرده، شاکر باشیم اما کینه، نیرنگ و مخالفت با اهل بیت (ع) نیز از عوامل عاقبت به شری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۲ مرداد حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوا به معنای این است که انسان مالک نفس خود باشد و قرآن کریم گرامی ترین افراد را با تقوا ترین افراد معرفی می کند.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: عاقبت به خیری مسئله مهمی است که اهل بیت (ع) به ما آموخته اند و ما باید از خداوند بسیار طلب عاقبت به خیری کنیم.


وی با اشاره به این که در روایت است که رسول خدا (ص) فرمود؛ انسان های مومن از عاقبت به خیر نشدن واهمه دارند، بیان کرد: انسان های بزرگی همچون زبیر در طول تاریخ وجود دارند که دین اسلام و ولی خدا را یاری نکردن و عاقبت به خیر نشدن و در مقابل افرادی همچون زهیر بودن که عاقبت به خیر شدند.


حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: پیامبران نیز از خداوند می خواستند که عاقبت به خیر شوند و اولین و مهمترین عامل برای عاقبت بخیری تقوا است.


خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: علمای اخلاق برای تقویت تقوا به غذای حلال و دوری از گناهان روی می آورند و از جمله عوامل دیگر  برای عاقبت به خیری ایمان، عمل صالح، اخلاص و توکل بر خداوند است.


وی اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل عاقبت به خیری پیروی از ولایت است و نسبت به نعمت هایی که خدا عطا کرده، شاکر باشیم اما کینه، نیرنگ و مخالفت با اهل بیت (ع) نیز از عوامل عاقبت به شری است.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، خاطرنشان کرد: حادثه کربلا از همان آغاز به سرعت از مرزهای کربلا گذشت و به همه عالم سرایت کرده و حرراتی را در قلوب مومنین ایجاد کرد که همچنان این حرارت باقی است و تا قیامت ادامه دارد.


امام جمعه رودبار جنوب به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد کرونا، اشاره کرد و افزود: متاسفانه عدم توجه به شیوه نامه های بهداشتی عادی شده است، رهبری درباره عزاداری های حضرت سید الشهدا (ع) نیز فرمودند؛ مجالس عزای امام حسین (ع) مایه برکت و جلب رحمت الهی است اما باید شیوه نامه های بهداشتی با کمال دقت و شدت رعایت شود.


وی با اشاره به احداث منطقه اقتصادی جازموریان، عنوان کرد:  این منطقه در نقطه تلاقی هفت شهرستان و سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به مساحت یکهزار و ۴۰۰ هکتار قرار دارد و بعد از طرح امنیت قرار داشته و شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی نیز بر آن تاکید داشتند اما تاکنون متاسفانه کار موثری در این زمینه انجام نشده است بنابراین از نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و مسئولین می خواهیم که رسیدگی کامل بر حل این موضوع حیاتی شود.


حجت الاسلام افشارمنش اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان رودبار جنوب برخی از افراد در مقابل تزریق واکسن مقاومت می کنند که این کار درستی نیست این افراد بدانند که برای حفظ سلامت خود و سایرین در مقابل ویروس کرونا باید واکسینه شوند.


خطیب جمعه کهنوج اضافه کرد: در این ایام باید برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا دعا کنیم و مخصوصا زیارت عاشورا بخوانیم و باید به توصیه های رهبری عمل شود و روند واکسیناسیون عمومی شتاب بیشتری بگیرد.


وی در خاتمه، عنوان کرد: حذف سهمیه دانش آموزان به ضرر شهرستان رودبار جنوب بود که با پیگیری های نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی حل شد.

کد خبر 1084484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha