امام حسین (ع) شهادت را در راه عزت پذیرفت

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام حسین (ع) شهادت را در راه عزت پذیرفت، گفت: سیاستمداران ما باید از این فرهنگ عاشورا الگوگیری کنند.

حجت الاسلام اکبر احمدپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با اینکه مهمترین آموزه قیام عاشورا چیست، گفت: یکی از وظایفی که هم سیاستمداران و هم مردم لازم است از فرهنگ عاشورا اخذ کنند، ظلم ستیزی امام حسین (ع) و یارانش است. اگر ما از این مقوله به فرهنگ عاشورا نگاه کنیم، یقینا سیاستمداران ما در زندگی خودشان و در مراودات و نوع نگاهشان در مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز از این مسئله استفاده می کنند.

 

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاستمداران ما باید در هر شرایطی سیاست هایشان و عملکرد و کارنامه شان مبتنی بر این درس قیام عاشورا باشد و با الگوگیری از فرهنگ عاشورا رفتارشان را حسینی کنند.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) شهادت را در راه عزت پذیرفت، گفت: با توجه به این عزت آفرینی در عاشورا قاعدتا باید سیاستمداران ما این مسئله را به صورت پررنگ در رفتارشان داشته باشند، کارها و برنامه هایشان در راستای حفظ عزت باشد، رفتار اجتماعی و فردی شان مبتنی بر این الگو شکل گیرد.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه سیاستمداران جزو گروه های مرجع در جامعه هستند، قاعدتا باید بیشتر نسبت به الگوگیری از فرهنگ عاشورا مراقب باشند و بحث عزت در کارهایشان پررنگ تر از سایرین باشد.

کد خبر 1084632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha