فضای مجازی زندگی روزمره و کسب و کار مردم ارتباط مستقیم دارد

راهدار گفت: تصمیم گیرندگان باید به این نکته توجه کنند که امروزه فضای مجازی با زندگی روزمره و کسب و کار مردم ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یلدا راهدار»، امروز (شنبه 23 مرداد) در جلسه وبینار کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: تصمیم گیرندگان باید به این نکته توجه کنند که امروزه فضای مجازی با زندگی روزمره و کسب و کار مردم ارتباط مستقیم دارد.

رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس افزود: البته امنیت اطلاعات به حفاظت از اطلاعات و به حداقل رساندن خطر افشای اطلاعات در بخش های غیر مجاز مربوط می شود و با توجه به رشد کسب و کارهای مجازی باید به پیشگیری از جرائم سایبری نیز توجه داشت.

وی اضافه کرد: امنیت اطلاعات مجموعه ای از ابزارها برای جلوگیری از سرقت، حمله، جنایت، جاسوسی و خرابکاری و علم مطالعه روش های حفاظت از داده ها در رایانه ها و نظام های ارتباطی در برابر دسترسی و تغییرات غیر مجاز است.

راهدار تاکید کرد: به مقوله امنیت اطلاعات در عصر اطلاعات به صورت یک کالا نباید دیده شود بلکه به صورت یک فرآیند باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید امنیت را  در حد یک محصول نرم افزاری و یا سخت افزاری تنزل دهیم.

وی با اشاره به جرائم سایبری گفت: از سال 91 تا 95 حدود 47 درصد پرونده های تشکیل شده در حوزه اقتصادی، 32 درصد در حوزه اخلاقی و فرهنگی، 14 درصد در حوزه اجتماعی و هفت درصد در حوزه سیاسی، جرائم را به خود اختصاص داده اند که بیشترین جرائم مربوط به جرم برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی بوده است.

راهدار با اشاره به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی عنوان کرد: تمام متخصصان باید کمک کنند تا نمایندگان با اطلاعات دقیق، صحیح و کارشناسی بتوانند این طرح را دنبال کنند و فعالان بخش خصوصی در استان های مختلف بر اساس تقسیم وظیفه با نمایندگان شهرهای خود جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی برگزار و مباحث را بررسی کردند.

وی تصریح کرد: تدوین هر قانونی نیاز به بررسی ابعاد و چالش های دقیق آن موضوع توسط خبرگان و متخصصان دارد و طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی علیرغم دوبار بازبینی، همچنان ایرادهای زیادی دارد که بخش خصوصی در کشور تلاش کرد با مباحث کارشناسی مشکلات و اصلاحات را مطرح کند.

کد خبر 1084722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha