پویش فرزندآوری با تکیه برقرآن راه اندازی شد

حجت الاسلام فدیعمی گفت: با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی در سال جاری و توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر فرزندآوری، پویش هایی با موضوع فرزندآوری با تکیه بر قرآن راه اندازی شده است.

«حجت الاسلام علی فدیعمی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: به منظور توسعه فعالیت های قرآنی در هیئت ها و موسسات قرآنی در ماه محرم، جلساتی در سطح استان برگزار و دستورالعمل های مختلف قرآنی تهیه و تدوین شد.

 

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: یکی از مهمترین رویکردهای دارالقرآن در این ماه تشویق و ترغیب هیئت ها و موسسات قرآنی به برگزاری ختم قرآن در ماه محرم و صفر است علاوه بر آن با هیئت های شاخص استان گفت وگو صورت گرفت که پیش از آغاز مراسم آیین محفل انس با قرآن برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه اساتید قرآنی هیئت های مذهبی باید از حالت منفعل به فعال تبدیل شوند اضافه کرد: در سال های گذشته متاسفانه اساتید قرآنی در هیئت ها فقط عنوان صوری بوده اند اما در ۲ سال اخیر سعی شده اساتید قرآن در هیئت های فعالیت بیشتری داشته باشند که از جمله این فعالیت ها برگزاری جلسات تفسیر قرآن به صورت کوتاه و مختصر است.

 

حجت الاسلام فدیعمی از راه اندازی پویش ها مختلف در این ماه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی در سال جاری و توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر فرزندآوری، پویش هایی با موضوع فرزندآوری با تکیه بر قرآن راه اندازی  شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی محرم برگزار می شود عنوان کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، به موسسات و هیئت های مذهبی تاکید شده که در فضای مجازی فعالیت های مختلفی داشته باشند در همین راستا از یازدهم محرم مسابقه استانی کتابخوانی برگزار می شود.

 

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان درباره منابع این مسابقه یاد آور شد: کتاب قرآن و راه امام حسین (ع) به تالیف حجت الاسلام محسن قرائتی منبع سوالات مسابقه کتابخوانی محرم خواهد بود.

 

کد خبر 1084748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha