۵ سد مخزنی در استان ایلام در دست بهره برداری است

پوراحمد با بیان اینکه برای تامین نیاز آبی چاره‌ای جز اعمال مدیریت در بخش مصرف و همچنین مهار حداکثری روان آب های فصلی نداریم، گفت: در سطح استان ۵ سد مخزنی در دست بهره برداری، ۴ سد در دست اجرا و ۸ سد در دست مطالعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی پوراحمد» ظهر امروز(۲۳ مرداد) در نشست هم اندیشی با مدیرکل بازرسی استان، اظهار کرد: موفقیت در مدیریت منابع آب در صورتی ممکن خواهد بود که همه ذینفعان و ذی مدخلان مسئله آب را مسئله خود بدانند، در این امر مشارکت فعال داشته و به وظایف خود عمل کنند.

 

« علی پوراحمد» تصریح کرد: در نتیجه اجرای کامل طرح تعادل بخشی و کنترل های صورت گرفته در امر برداشت از منابع آب، علی رغم وجود خشکسالی بی سابقه، توانسته ایم با حداقل مشکل در بحث تامین آب روبرو باشیم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ایلام  با اشاره به مدیریت سیلاب سال ۹۸ و تخلیه مخازن سدها، یادآور شد: اگر در خصوص تخلیه به موقع مخازن سدها پیش بینی و اقدام پیشگیرانه انجام نمی شد، سیلاب ۹۸ یک بحران و فاجعه انسانی را در استان رقم می زد.

 

وی ابراز کرد: با اقدام به موقع و همکاری همه دستگاه‌های متولی تحت مدیریت واحد استاندار، این تهدید به فرصتی برای استان تبدیل شد.

 

پوراحمد با اشاره به سیکل های مکرر خشکسالی و ترسالی گفت: تغییر اقلیم در کشور به وضوح مشهود است و برای تامین نیاز آبی چاره‌ای جز اعمال مدیریت در بخش مصرف و همچنین مهار حداکثری روان آب های فصلی نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در سطح استان ۵ سد مخزنی در دست بهره برداری، ۴ سد در دست اجرا و ۸ سد در دست مطالعه داریم که در صورت به نتیجه رسیدن آن ها توسعه استان در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی و اطمینان از تامین آب شرب تا افق بلند مدت حاصل خواهد شد.

کد خبر 1084800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha