مراسم تاسوعای حسینی در گرگان به شکل محدود برگزار می شود

حجت الاسلام گرزین گفت: مراسم تاسوعای حسینی با حضور نمایندگان هیئت ها به شکل محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «عباس گرزین» عصر امروز (شنبه 23 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم علاقه و ارادت زیادی به اباعبدالله الحسین (علیه السلام)  و روز تاسوعا و عاشورا دارند و در این زمینه با استاندار صحبت کردیم و بنا شد با رعایت فضای دو متر در چهار جهت در خیابان خمینی (رحمه الله علیه) گرگان صندلی چیده شود و با توجه به پروتکل ها و به شکل محدود مراسم تاسوعای حسینی با حضور نماینده های هیئت های مذهبی برگزار شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  ادامه داد: در عاشورای حسینی با رعایت این فاصله ها و به شکل محدود نماز ظهر عاشورا اقامه می شود.

 

حجت الاسلام گرزین متذکر شد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا کماکان مصوباتی که از گذشته در نظر گرفه شده پا برجا است و تمامی هیئت های مذهبی موظف به رعایت آن هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی برای عزاداران در هنگام نشستن از چهار جهت یک متر و توزیع غذا به شکل بیرون در این پروتکل های بهداشتی مورد تاکید است.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: در محیط سر باز برگزاری مراسم عزاداری با یک سوم ظرفیت مراسم عزاداری برگزار می شود و در فضای بسته توصیه می کنیم مراسم برگزار نشود ولی در صورت برگزاری با همان شرط ستاد کرونا در محیط های با ارتفاع 6 متر و  ظرفیت یک چهارم ظرفیت باید مراسم برگزار شود.

کد خبر 1084878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha