فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی ترویج شود

قاسمی گفت: ترویج معروفات با کمک فضای مجازی امکان پذیر شده که می توان از این فرصت بیشترین بهره را برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار« علی قاسمی» امروز (۲۳ مرداد) در آیین رونمایی از پوستر جشنواره داستان نویسی «نذر کار خوب و نماز عاشورائیان» و افتتاح نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند اظهار کرد: به فرمایش پیامبر اکرم(ص) اگر افراد جامعه امر به معروف و نهی از منکر را انجام ندهند و در این زمینه سهل انگاری کنند اشرار جامعه بر آنها حاکم می شوند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا معروف را در جامعه گسترش دهیم، ادامه داد: این سنت حسنه از سنت لایتغیر و  تکلیف واجب الهی است که باید در  زندگی فردی و اجتماعی رواج پیدا کند.

 

وی افرود: این فریضه الهی از دوش کسی برداشته نمی شود و  همه در قبال ترویج این امر همگانی موظف و مسئول هستند.

 

قاسمی بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی اجتماعی اجرایی نکنیم در حق اطرافیان و جامعه بشری ظلم کرده‌ایم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دهه اول محرم دهه امر به  معروف و نهی از منکر است، گفت: سرتاسر زندگی امام حسین(ع)، شهادت و اسارت اهل‌بیتشان را باید الگو قرار دهیم و در ترویج فرهنگ حسینی کوتاهی نکنیم چرا که به  سرنوشت سایر ملل گرفتار می شویم‌.

 

وی با بیان اینکه آثار هنرمندان درتاریخ ماندگار می ماند، تصریح کرد: می توانیم از عاشورا درس ها و عبرت‌های زیادی از جمله مردانگی ،شرافت، آزادگی، وفاداری، نماز و  سبک زندگی اسلامی را بیاموزیم و این  عبرت‌های عاشورایی برای همه نسل‌ها بعد ۱۴۰۰سال  باقی مانده و خواهد ماند.

 

قاسمی در ادامه هنر را یکی از ابزار توسعه فکر و اندیشه دانست و گفت: ترویج معروفات با کمک فضای مجازی امکان پذیر شده که می توان از این فرصت بیشترین بهره را برد.

کد خبر 1084895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha