اعلام جزئیات برگزاری مجازی نهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» در مازندران

تنها گفت: نهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» امروز یکشنبه (۲۴ مرداد) به صورت مجازی ساعت ۱۰ و ۳۰دقیقه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و عزاداری نوجوانان عاشورایی مازندران رهپویان حضرت قاسم(ع) همزمان از شبکه شاد و سیمای طبرستان برگزار می شود.

«محمود تنها»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تشریح برنامه های محرم امسال در حوزه دانش آموزی، اظهار کرد: با توجه به تداوم شیوع کرونا و شرایط متأثر از آن و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان برگزاری عزاداری به شکل سنتی وجود ندارد، و باید در فضای مجازی و رسانه‌ها حق مطلب را ادا کنیم و آموزش و پرورش مازندران برنامه های متفاوتی در محرم امسال برگزار می نماید.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش مازندران از اجرای ویژه‌برنامه «حدیث عشق» همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی و با محوریت دارالقران‌ها و نخبگان قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و با سخنرانی ائمه محترم جمعه و اساتید حوزه و دانشگاه و با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان خبر داد.

 

 وی با بیان اینکه اجرای پویش «هر مدرسه یک هیأت» نیز در دستور کار فرار دارد، افزود: در این طرح دانش‌آموزان و مدارس، کلیپ‌هایی از فضاسازی‌های انجام  شده و برنامه‌های مذهبی اجرا شده در ماه محرم را در شبکه مجازی قرار می‌دهند و از آثار برتر و مدارس برتر تجلیل خواهد شد.

 

تنها با بیان اینکه برگزاری محافل انس با قرآن و شب شعر عاشورایی از دیگربرنامه‌های محرم امسال است، گفت: این برنامه‌ها در طول ماه محرم و صفر از طریق نواحی و مناطق آموزش و پرورش دیار علویان با محوریت مدارس، کانون‌ها، دارالقران‌ها و در شبکه مجازی «شاد» بارگذاری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه محروم امسال آئین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در33 منطقه آموزش و پرورش استان مازندران را خواهیم داشت، یادآورشد: همچنن بر اساس مصوبه ستاد برنامه ریزی سوگواره احلی من العسل، نهمین سوگواره سراسری امروز یکشنبه مورخ 24 مرداد 1400(ششم محرم 1443) به صورت مجازی در ساعت 10:30 همزمان از شبکه شاد و شبکه استانی سیما برگزار می شود و در این برنامه علاوه برسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیرکل آموزش و پرورش استان، نوجوانان عاشورایی مازندران رهپویان حضرت قاسم(ع) به عزاداری می پردازند و همزمان با آن پویش احلی من العسل آغاز می شود.

 

تنها اذعان کرد: این سوگواره هرساله به یاد ایثار و رشادت‌های حضرت قاسم (ع) برگزار می‌شود و جوانان و نوجوانان استان در رثای این جوان رشید کربلا به عزاداری و نوحه‌سرایی می‌پردازند.

کد خبر 1084948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha