نوای نینوا و عزای سرور و سالار شهیدان در زندان‌های کردستان طنین‌انداز شد

همزمان با ماه محرم ماهی که بزرگترین حادثه تاریخی و معنوی در روشنگری آزادگی و ایثار در کربلای معلا رقم خورد، نوای نینوا و عزای سرور و سالار شهیدان در زندان‌های کردستان طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، در این روزهای محرم، مراسم عزاداری  سرور آزادگان، سالار شهیدان و تاج عزت و کرامت اسلام، امام حسین(ع) در زندان‌های کردستان با شور وصف ناپذیری و به صورت خود خوش توسط مددجویان، سربازان و کارکنان حال و هوایی معنوی و سراسر اشتیاق به امام حسین و خاندان مطهرش، در حال برگزاری است.

 

مراد فتحی مدیر کل زندان‌های کردستان در این رابطه اظهارکرد: عشق به اباعبدالله در گوشه  گوشه زندان‌ها به چشم می‌خورد و نوای عزای حسینی، گوش‌های هر عاشق اهل بیتی را نوازش می‌کند.

 

وی با اشاره به شرایط موجود و عدم امکان برگزاری مراسم‌های پر شور هر ساله با حضور حداکثری زندانیان و کارکنان عنوان کرد: با وجود پاندمی کرونا از شکوه  و عظمت محرم اندکی هم کاسته نشد.

 

 وی تصریح کرد: امسال در زندان‌های استان شاهد برگزاری مراسم باشکوه عزاداری عاشقان حسینی، متشکل از مددجویان و سربازان در خوابگاه‌های خود و بصورت خودجوش بودیم و این نشان از اشتیاق و عشق به امام حسین و اهل بیت مطهرش دارد.

 

وی اضافه کرد: مراسم عزاداری با حضور جمع خودجوش سربازان در حیاط زندان مرکزی سنندج و با همراهی مدیر کل زندان‌های کردستان، معاون اجرایی، رئیس اداره فرهنگی، رئیس زندان مرکزی و فرمانده یگان حفاظت، برگزار شد.

 

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور عزاداران و عاشقان اهل بیت با شور و شعور حسینی و با رعایت پرتکل‌های بهداشتی در حیاط زندان مرکزی سنندج برگزار شد و طنین نوحه خوانی پرشور سربازان وظیفه و همراهی مسئولان حاضر در مراسم و قرائت دعا و اقامه نماز، زندان مرکزی را عطرآگین از عشق به ابی عبدالله کرد.

کد خبر 1085046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha