ارومیه کانون انتشار ویروس دلتا کرونا در آذربایجان غربی است

جواد آقازاده گفت: سه شهر ارومیه، خوی و چایپاره در آذربایجان غربی وضعیت سیاه کرونایی قرار گرفتند.

«جواد آقازاده» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: متاسفانه موج پنجم بسیار بیرحمانه تر از دفعات قبل جان مردم را هدف قرار داده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی افزود: بیش از یک هزار و ۵۴۵ نفر به دلیل مشکلات تنفسی مشکوک به کرونا در آذربایجان‌غربی بستری هستند که ۷۵۳ نفر از این تعداد به احتمال بسیار زیاد درگیر ویروس دلتای کرونا هستند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه ۲۶۸ نفر نیز در آذربایجان‌غربی به دلیل مشکلات حاد تنفسی در آی سی یو بستری هستند که در حال حاضر وضعیت ۳۹ نفر  آنها وخیم گزارش شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه  ظرفیت بیمارستان های دولتی تکمیل شده استف تصریح کرد:ارومیه کانون انتشار ویروس دلتا کرونا در استان است و متاسفانه فوتی‌های استان طی چهار روز گذشته ۲ رقمی شده است.

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در استان، خاطرنشان کرد: پیش بینی ها نشان می دهد که در هفته آینده وضعیت وخیم تری در آذربایجان غربی خواهیم داشت.

 

اقازاده گفت: به دلیل کمبود تخت بیمارستانی و پرسنل بیمارستانی بیمارستان‌ها موظف شدند از بستری بیماران غیر ضروری امتناع و بیمارستان‌های خصوصی نیز تمامی ظرفیت خود را به بخش پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دهند.

کد خبر 1085057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha