مهمترین صبغه قرآن صبغه هدایتگری و نجات انسان‌ها از جهل و گمراهی است

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: هدف تمام انبیای الهی و کتب آسمانی نجات انسان از گمراهی بوده و صبغه قرآن و قیام اباعبدالله الحسین با هم تطابق دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز در آیین اختتامیه دوره ۴۰ روزه تخصصی حفظ قرآن کریم که در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد، باب ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان دزفول را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام یک هدف ظاهری و یک هدف باطنی داشت؛ ایستادن در مقابل ظلم و مبارزه با فساد و تباهی هدف ظاهری و نجات بشریت از ضلالت و گمراهی هدف باطنی قیام امام حسین علیه السلام بود.

 

امام جمعه دزفول افزود: مهمترین صبغه قرآن صبغه هدایتگری و نجات انسان‌ها از جهل و گمراهی است که هدف تمام انبیای الهی و کتب آسمانی نیز همین بوده، صبغه قرآن و قیام اباعبدالله الحسین (ع) با هم تطابق دارند.

 

وی تصریح کرد: امام علی علیه السلام مؤکدا انسان‌ها را به قرآن توجه داده و هشدار داده است که مبادا دیگران در قرآن آموزی و عمل به قرآن بر شما پیشی بگیرند.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی خاطرنشان کرد: انس با قرآن که مورد تأکید مقام عظمای ولایت است مقدمه عمل به دستورات قرآن بوده و امیدواریم که ماحصل و نتیجه این دوره‌های ارزشمند قرآن، عمل به قرآن باشد.

 

 در این مراسم که فرماندار ویژه شهرستان دزفول و مدیر حسینیه ثارالله دزفول نیز حضور داشتند به برگزیدگان دوره هدایای اهدا شد.

 

کد خبر 1085228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha