با توسل و توکل به ائمه اطهار خود را زودتر به سرمنزل مقصود برسا نیم

حجت الاسلام کلات پور گفت: کربلا و دهه محرم ایامی است که انسان ها می توانند با توسل و توکل به ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) که بنابر روایات متعددی سریع ترین سفینه نجات هستند خود را زودتر به سرمنزل مقصود برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امروز حجت الاسلام افشین کلات پور  با حضور در جمع ارتشیان لشگر ۸۱ زرهی گفت: خدا موجودات را آفریده و برای سنجش ارزش بسياري از موجودات، معيار خاصي داريم و در نزد خداوند هم کسانى قیمت و ارزش دارند که اعمال شایسته تر و مجاهدت هاى بیشتر و اصلاحات بهترى انجام مى دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه افزود: موجودات زنده مثل فرشتگان، جنیّان، گیاهان، حیوانان و انسان ها  را خدا آفریده است  و فقط زمانی که انسان را آفرید به خودش تبریک گفت و ما باید به این سئوال پاسخ دهیم که کی هستیم؟ و چه هستیم ؟که خداوند در حالی که از لحاظ جسمانی و کارایی به ظاهر موجودات دیگر ارجح ترند و توانایی بیشتری دارند به خودش تبریک گفت.

وی تصریح کرد: خداوند یقیقنا در ما نیرویی قرار داده است که ما را نسبت به موجودات دیگر اشرف می نماید و در جایگاه بالاتری قرار می دهد که آن هم نیروی عقل به علاوه غریزه است که اگر انسان می خواهد هم خیر دنیا و هم آخرت را داشته باشد باید از هر دو نیرو را در جای خودش به درستی استفاده نماید.


حجت الاسلام کلات پور خاطر نشان کرد: در نتیجه انسان موفق انسانی است که از هر دو نیرو را در زمان و مکان خودش استفاده کند و انسان اگر ارزش و مقام خود را بداند یقینا با گناه کردن این ارزش و مقام خود را پایین نمی آورد که از حیوان  پایین ترشود و از دایر انسانیت خارج ،چون گناهانی مانند غیبت که مانند خوردن گوشت برادر مرده خود است  انسان را از مقام اشرف مخلوقات در زمره « ددان» در می آورد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه  تمام گناهان  خورشت سگ های جهنم هستند اظهار کرد: گناهان باعث می شوند انسان از مقام اشرفیت به مقام ذلت و خاری در بیاید لذا انسان باید هر روز خود را بهتر از پیش بشناسد که مقدمه خداشناسی خودشناسی است. 

وی با اشاره به ایام عزاداری  ابا عبدالله حسین (ع)  افزود: کربلا و دهه محرم ایامی است که انسان ها می توانند با توسل و توکل به ائمه اطهار به ویژه امام حسین که بنابر روایات متعددی سریع ترین سفینه نجات هستند خود را زودتر به سرمنزل مقصود برسانند و مانند حر و دیگر یاران امام که یک لحظه با توکل و توسل توانستند ره صدساله یک عابد پرهیزگار را بپیمایند ما نیز از این غافله عقب نمانیم.

 

حجت الاسلام کلات پور  گفت:  در  جنگ  ۸سال دفاع مقدس سربازان اسلام  به این طریق توانستند حر انقلاب شوند و از گناه و آلودگی به پاکی و منزهی برسند و از بند شیطان حر شوند و ان شاالله خداوند به ما توفیق دهد در این دهه از بند شیطان و شهوت و گناه به وسیله توسل و تذکر و شعور رهایی یابیم و به معنای واقعی حر گردیم.

 

گفتنی است  از طرف عقیدتی سیاسی لشگر۸۱زرهی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

کد خبر 1085318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha