ساماندهی ۲۶ گروه جهادی برای برگزاری مراسم هیئت های مذهبی

ربیعی از ساماندهی ۲۶ گروه جهادی به منظور برگزاری مراسم هیئت های عزاداری در سطح استان خبر داد.

«ابوالفضل ربیعی» ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی با ساماندهی بیش از ۲۶ گروه جهادی در سطح استان در ابعاد مختلف برای برگزاری مراسمات هیئت ها به میدان آمد.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی تهیه و قرار دادن امکانات و تجهیزات لازم برای هیئت های مذهبی در سطح استان را یکی از مهمترین اقدامات و برنامه های حمایتی بسیج مداحان دانست و بیان کرد: سرکشی از هیئت های مذهبی اراک و بازدید میدانی از مکان های برگزاری مراسمات در راستای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه ها بوده است.

 

وی با بیان اینکه رسالت بزرگ مداحان ترویج و تقویت ارزش های اصیل دینی و انقلابی در سطح جامعه است، ادامه داد: امروز در شرایط کرونایی با توجه به اولویت بودن سلامت مردم جامعه هیئت های مذهبی باید در راستای رعایت دستورالعمل ها پیشتاز و الگو باشند.

 

این مقام مسئول در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با چگونگی برگزاری برنامه های عزاداری در این شرایط اشاره کرد و گفت: در راستای عمل به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در هیئت ها و مراسمات عزاداری بسیج مداحان سپاه روح الله، وارد عمل شد و اقدامات مختلفی انجام داده است.

 

ارائه تجهیزات به منظور برگزاری مراسم در فضای باز

 

مسئول بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی همچنین با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار صندلی در سطح استان توسط بسیج مداحان و سپاه های شهرستانی در اختیار هیئت های مذهبی قرار گرفته است، گفت: این مهم به منظور برگزاری مراسمات در فضای باز انجام شده و بسیج مداحان با تمام توان پای کار آمده است.

 

ربیعی تهیه و توزیع ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده را از دیگر برنامه های بسیج مداحان در این ایام دانست و ادامه داد: در اختیار قرار دادن ماسک، بسته های ضدعفونی کننده و بسته های فرهنگی و آموزشی از دیگر اقدامات حمایتی است که بسیج مداحان برای برگزاری مراسمات با رعایت دستورالعمل ها انجام داده و این برنامه ها در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان با قوت ادامه دارد.

 

وی یکی دیگر از برنامه های بسیج مداحان را اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی دانست و گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۱۲ گروه جهادی آموزش و سازماندهی شده اند.

 

فعالیت های گروه های جهادی با محوریت مراقبت، نظارت و حمایت در پیک پنجم

 

مسئول بسیج جامعه مداحان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع پیک پنجم کرونا در کشور و اهمیت سلامت عمومی بیان کرد: فعالیت های گروه های جهادی طرح سلامت شهید سلیمانی در پیک پنجم با محوریت مراقبت، نظارت و حمایت در سطح جامعه مخاطب خود انجام می شود.

 

ربیعی به تهیه بسته های معیشتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات مهم بسیج مداحان تهیه بسته ها معیشتی و توزیع آن در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در این راستا بیش از یک هزار بسته کمک مومنانه نیز توزیع شده و امیدواریم با حمایت خیرین این اقدام ادامه دار باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: همدلی و همراهی همه جانبه در راستای کاهش آسیب ها امری ضروری است و هیئات مذهبی استان مرکزی در این شب های ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی این همدلی و همراهی را به خوبی نشان دادند.

 

راه اندازی بلندگوهای سلامت در استان

 

مسئول بسیج مداحان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی بلندگوهای سلامت در سطح استان خبر داد و بیان کرد: راه اندازی بلندگوهای سلامت از دیگر برنامه های بسیج مداحان در شرایط پیک پنجم است.

 

ربیعی اضافه کرد: امید است با انجام این کار و با رعایت و حساسیت مردم و هیئت های مذهبی به دستورالعمل ها شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که این بیماری در جامعه فراگیر شده است، گفت: رعایت کامل پروتکل های  بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی راه مقابله با این بیماری است و امید است که همه افراد جامعه این مهم را رعایت کنند.

 

مداحان به عنوان رسانه های اثرگذار باید در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش آفرینی کنند

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی، یکی از ضرورت های مهمی است که هیئت های مذهبی باید به آن توجه داشته باشند، گفت: مداحان به عنوان رسانه های اثرگذار باید در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش آفرینی کنند.

 

مسئول بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: برنامه های آموزشی بسیج مداحان برای تربیت نیرو در حوزه های مختلف همواره مورد توجه است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه امروز وحدت و هم افزایی قابل توجهی در بین هیئت های مذهبی وجود دارد و جامعه مذهبی از ابتدای بیماری کرونا همواره علاوه بر اینکه در رعایت پروتکل ها پیشتاز بوده همچنین برای کمک به کادر درمان و کاهش آسیب های بیماری نقش آفرینی کرده است.

 

توجه به سلامت و بهداشت مردم یک اصل بسیار مهم است و انتظار داریم هیئت های مذهبی بیش از هر زمانی نسبت به رعایت دقیق و حساسیت در اجرای فاصله گذاری ها اهتمام داشته باشند.

کد خبر 1085346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha