طرح تفکیک خوزستان باید در مجلس ملغی شود/  به جای رسیدگی به این طرح به فکر حل مشکلات مردم خوزستان باشیم

ایزدپناه با اشاره به طرح تفکیک خوزستان در مجلس گفت: اینکه طرح این چنینی با مخالفت ۱۷ نماینده خوزستان روبه رو است، نشان از غیرکارشناسی بودن آن دارد و انتظار داریم مجلس و دولت به جای رسیدگی به موضوع فوق به فکر حل مشکلات مردم خوزستان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدالله ایزدپناه» امروز (دوشنبه ۲۵ مرداد) با اشاره به طرج تفکیک استان خوزستان به شمالی و جنوبی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقسیم خوزستان به شمالی و جنوبی در مجلس اعلام وصول شده و یکی از نمایندگان استان به همراهی نمایندگان چند استان دیگر به دنبال موضوع فوق هستند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: اینکه طرح این چنینی با مخالفت 17 نماینده استان خوزستان روبه رو است و تنها یک نماینده پای این کار ایستاده، نشان از غیرکارشناسی بودن و ناپختگی آن دارد و طبیعتا هیچ برنامه و تفکر کارشناسی که بتواند 17 نماینده استان را قانع کند مطرح نشده و قطعا مقابل این طرح خواهیم ایستاد و مانع از اجرایی شدن آن خواهیم شد.

 

وی اضافه کرد: جای سوال دارد که چرا در برهه کنونی که تمام نمایندگان درگیر بررسی وزرای پیشنهادی و از طرفی مردم خوزستان درگیر مسائل مختلف بی آبی، خشکسالی، تلف شدن دام ها و کشاورزی و همچنین بیکاری جوانان خود هستند چنین موضوع انحرافی در مجلس اعلام وصول می شود تا ذهن ها به سمتی دیگر برود و خوزستان نتواند برای آینده خود تصمیم مناسبی اتخاذ کند.

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ما اکنون عبور از بحران ها را در حل مسائل و مشکلات مردم می دانیم و می طلبد هر 18 نماینده خوزستان در مجلس با پیگیری های لازم مطالبات مردم را به سرانجام برسانند و این اقدام از سوی نمایندگان خوزستان و استان‌های دیگر واقعا اقدامی غیرحرفه ای و کوته‌بینانه بوده است.

 

وی عنوان کرد: خوزستان اکنون درگیر مشکلات فاضلاب، بیماری کرونا و حق آبه محیط زیستی برای تمامی رودخانه ها و تالاب ها و ... است و امیدواریم این طرح اصلا در مجلس و در صحن مطرح نشود و ملغی شود.

 

ایزدپناه در پایان با اشاره به اینکه طرح های ناپخته این چنینی نمی تواند اتحاد مردم خوزستان را از بین ببرد تصریح کرد: برای اجرای هر طرحی ابتدا نیاز است اقدامات کارشناسی، بررسی موضوعات سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و ... دیده شود و مزایا و معایب به سمع و نظر مردم هر منطقه ای که برنامه تفکیک آن اعلام می شود رسیده باشد و در نهایت تصمیم گیری به نفع مردم باشد.

 

وی یاد آور شد: در برهه کنونی و با توجه به مشکلات فراوانی که خوزستان با آن مواجه است، طرح فوق مانع از رسیدگی نمایندگان استان خوزستان به حل مشکلات می شود و طبیعتا مخالفت خود را اعلام می کنیم و انتظار داریم مجلس و دولت به جای رسیدگی به موضوع فوق به فکر حل مشکلات مردم خوزستان باشند.

 

کد خبر 1085371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha