ترافیک و ریزگرد مهم ترین مسئله تهران است

یک کارشناس شهرسازی مهمترین مسئله شهرتهران ترافیک و ریزگرد ها هستند دانست و ارایه راه حل داد.

خشایار نادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ا بیان این مطلب افزود:  برای حل این معضلات ما باید سیستم حمل و نقل شهری را ارتقا دهیم و نخستین گام توسعه مترو از غرب به شرق و شمال به جنوب و بالعکس به صورت چند خط همزمان است. 

کارشناس شهر سازی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی سطح شهر مانند BRT در تمامی خطوط را مهم خواند و بیان  کرد: استفاده از اتوبوس‌های برقی یا تراموا و اتوبوس هایی که با باطری کار می‌کنند به تسهیل ترافیک و پاکیزگی هوای تهران کمک می‌کنند. البته در مورد حمل و نقل عمومی اولویت برای شهر تهران همچنان مترو است. 


نادی با بیان اینکه ما می‌توانیم برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست تهران از انرژی بادی و خورشیدی نیز استفاده کنیم تصریح کرد: مثلاً با نصب سیستمهای خورشیدی پیوست ساختمان (BAPV) روی بنای ساختمان‌ها تولید برق صورت گیرد که اصلاً هزینه‌ای از طرف دولت و شهرداری دربر ندارد.

وی ادامه داد: با هزینه کم مردم می‌توانند بر روی بام خانه‌ها یا آپارتمانها نصب کنند. البته این ماژول‌ها جزء جدایی پذیر از ساختمان هستند و ساختمانها به راحتی وزن آنها را تحمل می‌کنند. 


این کارشناس در رابطه با اتوبوس های فرسوده نیز گفت: در حال حاضر 60 تا 70 درصد اتوبوسها حمل عمومی تهران اعم از BRT  و غیره  فرسوده و از رده خارج هستند و باید تعویض شوند. همچنین استفاده از قطار زمینی در سطح تهران بخصوص میدان آزادی - تهران پارس و یا راه آهن – تجریش و غیره طراحی کرد.

کد خبر 1085404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha