برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی بدون دسته‌روی و در فضای باز مساجد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با بیان اینکه کلیه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی بدون دسته‌روی و در فضای باز مساجد و هیئات برگزار می‌شود گفت: نماز ظهر عاشورا نیز به جهت جلوگیری از شیوع بیماری، در محل‌های متعدد و با جمعیت کمتر برپا می‌شود.

«حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» امروز (دوشنبه ۲۵ مرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان توصیه‌هایی به هیئت‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: در این ایام، عزاداری‌ها با جهاد سلامت مصادف شده، جهاد برای سلامتی مردم شیعه و محبان و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) که ما هم در این زمینه قطعا وظایفی بر عهده داریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: علی‌رغم آنچه اعلام شده بود در خصوص دسته‌روی محلی اما بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا دسته‌روی محلی هم ممنوع اعلام شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص برگزاری مراسمات در فضای بسته نیز با شرایطی که قبلا مجوز داده شده بود ممنوعیت به وجود آمده، بنابراین، مراسمات حتما در فضای باز برگزار شوند.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده تصریح کرد: در خصوص ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) نیز کلیه برنامه‌ها بدون دسته‌روی، به مدت حداکثر 2 ساعت و در فضای باز مساجد یا جلوی هیئات و تکایا یا جلوی محوطه مساجد برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: برگزاری نماز ظهر عاشورا نیز به جهت جلوگیری از شیوع بیماری، در محل‌های متعدد و با جمعیت کمتر و در اختیار امامان جمعه خواهد بود که ما در سازمان تبلیغات اسلامی هم با آنها همکاری لازم را خواهیم داشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان به هیئات مذهبی تأکید کرد: ارزاقی که با قیمت تعاونی توسط اداره کل صمت در اختیارشان قرار داده می‌شود، مکلف هستند این ارزاق را به شکل بسته‌های معیشتی و بدون پخت و پز، بین افراد یا محل‌های مورد نظر توزیع کنند.

 

کد خبر 1085427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha