نمایشگاه مجازی پوستر «به رهبری حسین(ع)» در رشت دایر شد

داوطلب از دایر شدن نمایشگاه پوستر با عنوان «به رهبری حسین(ع)» با موضوع نقش نهضت امام حسین(ع)در دفاع مقدس خبر داد.

«محمدرضا داوطلب» با تسلیت ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از دایر شدن نمایشگاه پوستر با عنوان «به رهبری حسین (ع)» بر گرفته از سخنان مقام معظم رهبری با موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع) در اداره کل بنیاد شهیدو امور ایثارگران استان گیلان خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه از اول محرم به مدت 2 ماه با هدف گسترش فرهنگ عاشورایی به منظور انتقال مفاهیم آن به نسل آینده و زنده نگاه داشتن یاد شهدای کربلا برپا شده است.



معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران گیلان اذعان کرد: در این نمایشگاه 25 پوستر موضوعی، برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری، تصویر سازی مفهومی و نقش نهضت امام حسین (ع) در دفاع مقدس به نمایش در آمده است.



وی خاطرنشان کرد: محتوای این نمایشگاه از روز گذشته(24 مرداد) به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت مجازی از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایثار گیلان و نوید شاهد گیلان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.



داوطلب در ادامه همچنین با تبریک فرا رسیدن 26 مرداد سالروز ورود آزادگان از انتشار آخرین کتاب جانباز و آزاده گیلانی با عنوان "از عشق گریزان نمی شویم" خبر داد و گفت: این کتاب شامل مجموعه مقالات «اسماعیل یکتایی لنگرودی»است که توسط انتشارات آوای غزل منتشر شده است.



وی افزود: در این کتاب 29 مقاله از اسماعیل یکتایی که از شاعران و نویسندگان ادبیات پایداری است، گردآوری شده که قریب به اتفاق این نوشته ها رویکرد دینی، اجتماعی، ادبی و...دارند.



داوطلب تصریح کرد: این آثار پیش از این در روزنامه های جمهوری اسلامی، کیهان، نسیم، سلام، معین، ماهنامه های عطر شالیزار و ستارگان درخشان، هفته نامه های ندای گیلان و عتیق به چاپ رسیده بودند و اینک در یک مجموعه فراهم آمده است تا کارنامه دیگری برای این هنرمند جانباز و آزاده گیلانی باشد.



وی بیان کرد: کتاب «از عشق گریزان نمی شویم» در 160 صفحه سیزدهمین اثر از اسماعیل یکتایی لنگرودی، شاعر، نویسنده، آزاده و جانباز 70 درصد گیلانی است که پس از کتب  بازداشتگاه تکریت 11، مثل پرنده، پرستوهای مهاجر، تشنه شبنم، عطر گل محمدی، در اسارت یانکی ها، زندگی ممنوع، فرهنگ آزادگان، فرهنگ اعلام شهدای گیلان، رقص روی یک پا، نسیم شرقی و چهارفصل عشق منتشر شده است.



داوطلب در پایان اعلام کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، کمیک موشن «آبروی ملت» توسط معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان تولید و منتشر شده است.

 

کد خبر 1085460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha